1

Onderwerp: letters met een tappit

Hallo,
Ik heb een set tappits gekocht waarmee je mooie sierlijk letters kunt uitdrukken, maar....
Ik krijg ze met geen mogelijkheid mooi uit de vormpjes. Ze plakken helemaal vast. Volgens de beschrijving kun je de letters er zo uittikken als je even tikt op de zijkant. Mooi niet dus...
Ik heb gewerkt met marsepein en met fondant met tylose, maar niets werkt.
Help!

2

Re: letters met een tappit

Ik heb je gemeld, want je staat in de verkeerde rubriek.............

Verder is hier al heel erg veel over geschreven, tips en adviezen vindt je dus door de zoekfunctie te gebruiken en te zoeken in decoratie en taartdecoratie algemeen...............

3

Je kan ze ook even in de vriezer doen, dan kan je ze er zo uit tikken.

Groetjes Marianne

4

Of eerst de tappit bestuiven met maizena, dan krijg je ze er ook uit :)  :)

5

Ik verplaats je even, de how to rubriek is voor het plaatsen van how to's, niet voor vragen ;)

OVerigens heb ik een handige how to op mijn linkjessite staan (zie mijn handtekening), nu ff geen tijd om ze voor je te zoeken, kijk maar even onder technieken, er staan er twee :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

je fondant  heel dun uitrollen en je tappit  in de poedersuiker doen.
flinke mep ,en hij vliegt er uit. zo lukt het bij mij prima.

http://www.mijnalbum.nl/Album=NX36RFMN
groetjes,en veel bak plezier, wendy

7

Voor letters gebruik ik ook altijd fondant+tylose. Wanneer ik de lap heb uitgerold laat ik deze eerst een beetje opdrogen. Dan de letter er in drukken en je tikt 'm er zo uit.

Precies, even laten drogen, dat maakt het verschil!

If live gives you lemons, make lemonade!