Onderwerp: Mijn eerste taart!
Na wat op het forum te hebben gesnuffeld ben ik zo geinspireerd geraakt om zelf ook eens een leuke taart te maken. Natuurlijk had ik wel eens een monchou, kwark, of appeltaart gebakken maar dit was een veel grote uitdaging. Wat heb ik er met plezier aan gewerkt zeg!
Ik heb hem gemaakt voor de verjaardag van mijn vriend (die is toevallig vandaag jarig haha) en hij vind mode en er netjes uitzien altijd erg leuk/belangrijk. Ik vond deze taart wel toepasselijk om te maken. Ik heb hem gevuld met bitterkoekjes pudding en een laagje slagroom en echte bitterkoekjes (geweekt in vanille vla)

Ik had nog wel wat vragen, die jullie misschien kunnen beantwoorden.
De botercreme was niet helemaal glad en echt ontzettend plakkerig. Ik heb hem wel 10 minuten gemixed maar hij bleef kleine klontjes houden. En kan er extra suiker in botercreme. Ik heb er nu niets bij gedaan (dat stond in het recept) maar hij smaakt wel heel erg naar boter. (Heb de taart nog niet aangesneden dus weet niet hoe het in zijn totaal smaakt haha)..
Hoe plakken jullie de versieringen vast op de taart?
En plakt marsepein altijd meer dan fondant? Of is dit gewoon toeval. (het zwarte op mijn taart is marsepein, maar dat plakte echt overal aan, ondanks ik een halve bus poedersuiker heb gebruikt.)
Zo het is een flink verhaal geworden voor een eerste post haha.