Onderwerp: Van kokosmelk immitatie-slagroom maken
Zou je in onderstaand recept de sojamelk kunnen vervangen voor kokosmelk? en de margarine voor wajangboter?
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=75304
Groetjes Jesni
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Van kokosmelk immitatie-slagroom maken
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Zou je in onderstaand recept de sojamelk kunnen vervangen voor kokosmelk? en de margarine voor wajangboter?
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=75304
Groetjes Jesni
Hallo,
Je kan ook gewoon slagroom gebruiken van Minus L, te koop bij de Jumbo. Blue Band light boter bevat ook geen koemelkeiwit.
Mocht je twijfelen, gewoon het etiket lezen. Daar staat op vermeld of er koemelkeiwit of lactose in zit.
Mijn dochter heeft een koemelkeiwitallergie en deze producten kan zij heel goed verdragen.
Hallo,
Je kan ook gewoon slagroom gebruiken van Minus L, te koop bij de Jumbo. Blue Band light boter bevat ook geen koemelkeiwit.
Mocht je twijfelen, gewoon het etiket lezen. Daar staat op vermeld of er koemelkeiwit of lactose in zit.Mijn dochter heeft een koemelkeiwitallergie en deze producten kan zij heel goed verdragen.
Minus L is lactose vrij, het is gewoon koemelk alleen zonder de melksuikers.
En de boter gaat me even om of dat gewoon alle margarine kan.
Alleen is de wajang ongezouten lijkt me wel lekkerde dan boter waar wel zout inzit. Vandaar.
Groetjes Jesni
@Assiebassie: Als jouw dochter koemelkeiwitallergie heeft en wel minus L kan verdragen is er iets anders aan de hand. Minus L bevat nl alleen geen lactose, maar net zoveel koemelkeiwit als gewone melk. Is zij misschien lactose-intolerant? Of is ze misschien inmiddels over haar allergie heen gegroeid?
@Jesni: Kokosmelk en wajang zijn prima vervangers!! Een light-margarine zou ik niet gebruiken, want die is heel anders van samenstelling. (Meer water en bindmiddel en minder vet) Botercreme kan je bv ook niet met lightmargarine maken. Wajang is een gewone melkvrije margarine.
@Assiebassie: Als jouw dochter koemelkeiwitallergie heeft en wel minus L kan verdragen is er iets anders aan de hand. Minus L bevat nl alleen geen lactose, maar net zoveel koemelkeiwit als gewone melk. Is zij misschien lactose-intolerant? Of is ze misschien inmiddels over haar allergie heen gegroeid?
Ze heeft/had een koemelkeiwitallergie met een lactose-intolerantie.
Bij minus L is het eiwit afgebroken, zodat die haast geen effect meer heeft.
Alleen ze is nu bijna 2,5 en gelukkig kan ze steeds meer dingen verdragen. De echte zuivelproducten, zoals gewone melk en yoghurt gaat echt niet goed, maar ik durf haar nu wel gewoon een koekje te geven. Dus ja, ze groeit er over heen.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Van kokosmelk immitatie-slagroom maken