1

Onderwerp: Hoe een driehoek maken uit cake?

Ik wil graag een dak maken uit cake. Maar mijn logisch inzicht laat me momenteel volledig in de steek  :rolleyes:  Hoe maak ik het best die driehoek? Uit twee rechthoekige cakes? Of bak ik twee ronde cakes en snijd ik die in de juiste vorm? En hoe snijd ik ze dan het beste zodat ik een mooie driehoek krijg?

Groetjes van Natascha!

2

Re: Hoe een driehoek maken uit cake?

Ik zou een ronde vorm bakken.
Op de computer een goede driehoek maken zo groot als je nodig hebt, deze uitprinten, op de cake leggen en daarlangs je cakedriehoek snijden.
Ik heb het nooit gedaan hoor, maar zo zou ik het aanpakken.

"Life begins where your comfortzone ends."

3

Sjakkie schreef:

Ik zou een ronde vorm bakken.
Op de computer een goede driehoek maken zo groot als je nodig hebt, deze uitprinten, op de cake leggen en daarlangs je cakedriehoek snijden.
Ik heb het nooit gedaan hoor, maar zo zou ik het aanpakken.

Klinkt inderdaad goed! Bedankt voor de tip! Zou ik zelf noooooit aan gedacht hebben!

Groetjes van Natascha!

4

Heb je een vierkante vorm? Die kun je dan gewoon schuin doorsnijden, dan heb je 2 gelijke driehoeken.
Of pak een rechthoek en snij daar eerst een vierkant van, en die snij je vervolgens schuin door.

Het stukje wat je weggesneden hebt kun je dan nog weer hergebruiken, als je een ronde vorm tot een driehoek snijdt hou je onhandige stukken cake over.

Groetjes, Monica

5

Jammergenoeg geen vierkant, maar die rechthoek tot een vierkant omvormen kan ik natuurlijk wel!

En dan te denken dat ik al die jaren wiskunde heb gehad  :nooo  :o
Dat ik er zelf niet aan gedacht had... Maar ik heb een excuus, vannacht maar vier uurtjes kunnen slapen. Ik denk niet helemaal helder...

Groetjes van Natascha!

6

Haha gelukkig was ik altijd vrij goed in wiskunde én heb ik goed geslapen!

Groetjes, Monica

7

mookje schreef:

Heb je een vierkante vorm? Die kun je dan gewoon schuin doorsnijden, dan heb je 2 gelijke driehoeken.
Of pak een rechthoek en snij daar eerst een vierkant van, en die snij je vervolgens schuin door.

Het stukje wat je weggesneden hebt kun je dan nog weer hergebruiken, als je een ronde vorm tot een driehoek snijdt hou je onhandige stukken cake over.

Dat is natuurlijk veel handiger  :thumb:

"Life begins where your comfortzone ends."