Onderwerp: Welke vulling gaat goed samen met marsepein?
Hallo,
Ik ben benieuwd welke vullingen er goed samengaan als de taart bekleed wordt met marsepein? Ik heb begrepen dat marsepein smelt van slagroom.
Groetjes,
Patty
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Welke vulling gaat goed samen met marsepein?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo,
Ik ben benieuwd welke vullingen er goed samengaan als de taart bekleed wordt met marsepein? Ik heb begrepen dat marsepein smelt van slagroom.
Groetjes,
Patty
Cr
Hoi Patty,
Als je een taart gaat vullen, maakt het niet uit wát er in zit, als het maar niet direct in contact kan komen met de marsepein. Dus als je nou een dijkje van botercreme spuit (aan het randje van je biscuit) en daar je vulling in schept, dan loopt de vulling niet uit tegen het marsepein, dus smelt de marsepein niet. Als het biscuit gevuld is, kan je het afsmeren met botercreme, dit dient als plaklaagje en om eventuele hobbels en bobbels in het biscuit glad te maken! Hierover heen kan je dan de marsepein leggen.
Succes met alles!
(ik ben maar een beginner, dus er zullen misschien wel fouten inzitten, maar aanvullingen komen vanzelf )
Hallo,
Chocolade ganache, vooral eentje van pure chocolade, iets met kersen erin bvb mascarpone losmaken poedersuiker naar smaak toevoegen en een paar flinke lepels goede kersensaus, goed mixen en smeren maar. Botercremevullingen eventueel met een toegevoegde smaak of met de webwinkelmix gemaakt.
Als plakmedium aan de buitenkant kun je botercreme gebruiken (verdelen emt de spatel, ganache smeerbaar warm (spatel of kwast) of gezeefde en verwarmde abricotjam (kwast)
Idee
1- kwark als vulling
2-banketbakkersroom
3-mascrapone met kersen
4-gewone kersenvlaai vulling
en ga zo maar door !!!!!!
Hoi Patty, ik heb bij Recepten op m'n website ook een aantal vullingen(en recepten dus ) neergezet, misschien heb je er iets aan: www.tartacadabra.nl
Sukses met je taart h
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Welke vulling gaat goed samen met marsepein?