1

Onderwerp: fondant en koelkast lukt dat????

Kun je een met fondant beklede taart in de koelkast bewaren? Ik heb hier wel eens gelezen dat marsepijn gaat glimmen maar gebeurt dit ook met fondant?
Tot nu toe heb ik taarten gevuld met een vulling die buiten de koelkast bewaard kon blijven maar wil ook eens een slagroomtaart maken dus vandaar de vraag.
Groetjes Fatima

Groetjes Fatima

2

Re: fondant en koelkast lukt dat????

Als je de laag onder de fondant zonder vocht hebt gemaakt (dus botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Je kunt een met fondant beklede taart ook in de koelkast bewaren. Het enige dat kan gebeuren is dat hij kan gaan zweten als je hem eruit pakt i.v.m. de overgang van temperatuur. Als je dan van de decorties afblijft is het geen probleem. Decoraties met royal icing liever niet in de koelkast. Die worden dan ook iets vochtig en breken dan snel. Dan heb ik het wel over b.v. vlinders een gespoten lijntje kan ook goed de koeling in. ik hoop dat je er wat aan hebt. Groetjes Natascha

4

Ik gooi alles in de koelkast, fondant of marsepein of wat dan ook en heb dus nergens problemen mee. De taart van mijn zus heeft ook haar vriezer overleefd.
Het ligt volgens mij ook wel aan de temperatuur, mijnes staat best hoog, maar nog net goed genoeg. Ook natuurlijk geen natte 'afmeersels' gebruiken, dat gaat bijna altijd fout.
Gewoon botercreme, met eventueel een smaakje.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com