1

Onderwerp: Tip No. 00 van PME

Ik heb die tip juist gekocht bij de webshop maar het lukt niet!  :(
ik heb al verschillende consistenties van royal icing maar het is altijd verstopt; met een tip no. 1 van arteco lukt wel.  :s
Heeft iemand ervaring met die van pme??

groetjes

2

Re: Tip No. 00 van PME

ik heb er wel eens chocolade mee gespoten, dit ging vrij goed, zolang de chocolade maar warm was natuurlijk.

succes

3

:think: dat is het proberen waard!
bedankt voor jou hulp!

volgens mij moet je bij nr 00 fijne suiker gebruiken. Geloof dat suikerbakkerspoeder e.d. te grof is, ik dacht dat je icing piping sugar oid nodig had... ff kijken of de webshop het nog heeft

hmz... niet kunnen vinden, hier wel een voorbeeld:
squires-shop.com/ibf/index.php?p=product&id=3347&parent=38

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

oohhh!! nog fijner??? Ik gebruik de suikerbakkerspoeder en dacht dat die het fijnst was!
sugaaarrrrrr.....  :grr:  :mad: die tip is zeker een groot miskoop!!  :(
heel erg bedankt Tirza!!! :thumb:

6

de poedersuiker die hier in België en Nederland te koop is, is veel te klonterig en grof voor die hele kleine spuitmondjes. Voor de PME 00, 0, 1 en 1,5 gebruik ik de superfijne Engelse suiker. Vanaf 2 kan je de 'gewone' gebruiken. Ateco en Wilton 1 komen ongeveer overeen met PME 1,5. Als je niet veel moet spuiten, dan kan je deze laatste wel gebruiken met de 'gewone' poedersuiker, maar bij mij begint deze ook te verstoppen na een tijdje.

7

Bolachinha schreef:

oohhh!! nog fijner??? Ik gebruik de suikerbakkerspoeder en dacht dat die het fijnst was!

Dacht ik ook....

suikerbakkerspoeder en poedersuiker zijn even fijn, ze hebben alleen een ander anti-klontermiddel. Voor sommige recepten is het niet handig als er zetmeel in zit, vandaar dat dan wordt verwezen naar suikerbakkerspoeder, die heeft als anti-klontermiddel glucose :Y
welke recepten dat precies zijn en wat zetmeel dan doet, weet ik niet, ik gebruik gewoon altijd suikerbakkerspoeder :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

9

:think: dat wist ik allemaal niet!
CakeStudio en Tirza, heel erg bedankt. ;)

10

Ik gebruik trouwens enkel voor het hele fijne spuitwerk de Engelse. Voor mijn koekjes, gingerbread huisjes enz. de 'gewone'.