1

Onderwerp: Gedecoreerde cupcakes invriezen?

Hallo,

een collega van mij wil graag geboortecupcakes. Ze weet al dat ze een nichtje krijgt, dus eigenlijk wil ze de cupcakes al in de vriezer hebben zitten op tijd zodat ze ze direct bij de geboorte mee kan nemen....
Nu heb ik geen ervaring met het invriezen van cupcakes, jullie?
Gewoon ongevuld, volgens het recept van Nigella, afgesmeerd met botercreme en gedecoreerd met marsepein. Ik gebruik altijd de cupcake papiertjes van Wilton, die blijven bij mij altijd heel goed zitten maar zouden ze niet los gaan laten na het ontdooien???

Alvast bedankt voor je reactie!

Gr Angelique

2

Re: Gedecoreerde cupcakes invriezen?

ik zou ze maken , maar nog niet decoreren.
de cupcakes los kun je zo invriezen.

En de decoraties kun je ook al maken, maar die hoef je niet in te vriezen, omdat het toch heel lang houdbaar is.
Dan kun je die rondjes ( of wat je allemaal maken wil ) klaar maken en in een doos ( gescheiden door bakpapier ) stapelen en afsluiten.

Botercreme kun je , volgens mij , ook gewoon al maken en in een zakje bewaren.

Maar ja, dan moeten ze dus wel nog in elkaar gezet worden....

Liefs Samantha

3

Bedankt Samantha voor je antwoord, maar dan zou de ontvangster dus zelf alles in elkaar moeten zetten want ze wil ze al thuis hebben.....

Is er iemand die zelf ervaring heeft met het invriezen van gedecoreerde cupcakes??

4

ik vries ze in MET decoratie, ALTIJD.

5

monique53 schreef:

ik vries ze in MET decoratie, ALTIJD.

Oh geweldig, en je hebt er nooit problemen mee? Ook niet van loslatende papiertjes o.i.d.?
En haal je ze dan net als bij een taart 24 uur voor consumptie uit en laat je ze dan in de koelkast ontdooien?

Groetjes Angelique

6

ik ben ook benieuwd dus ik lees even mee.

N-Joy Cakes

Ik heb het zelf 1 keer voor mijzelf gedaan en had geen cc papiertjes die los hebben gelaten ofzo het ging prima  :thumb:

8

Oh, nou kijk eens aan, heb ik ook weer wat geleerd!!!

Nooit last van zwetende fondant na het invriezen dan?

Liefs Samantha

Daarom moet het even opdrogen zeg maar beetje op tempratuur enz komen :)