Onderwerp: xenos vierkante bakvorm
Hé dames,
Ik heb maanden geleden eens vierkante bakvormen gekocht bij de xenos, nu heb ik een maand of wat terug een biscuit gebakken, met heel veel ellende, ik geloof dat ik wel 3 bescuits gemaakt heb voor 1 fatsoenlijke taart over te houden. Of de bodem was net niet gaar of hij rees niet dus frustraties gehad ermee. Nu eindelijk mag ik weer een taartje maken en denk doe een vierkante bakvorm i.v.m vierkant logo bedrijf, maar dan wat kleiner en denk vermeerder de hoeveelheid beslag omdat het de vorige keer iedere keer zo laag bleef zo gezegd zo gedaan, dus vanmorgen aan de slag hij heeft 50 minuten in de oven gestaan op 160 graden combi-magnetron waar de plaat van draait. Dus na 5o minuten prik en lijkt gaar. Maar eenmaal uit het bakblik gehaald wat bleek hij zakte in en de binnenkant was nog helemaal vloeibaar HOE KOMT DAT NAUW dit is dus de zoveelste bescuit al waarbij me dit gebeurd. Ik geloof bescuit nr..5 of zo.
Ik heb het ook al eens met een ronde gehad, dus of het nu aan de bakblikken ligt of de oven magnetron is de vraag!!!
Eerst deed ik ze bakken op 180 graden heb ik als advies gekregen 160 oke dan doen we dat, maar het lukt niet goed, terwijl ik ook bescuits heb gehad die toppie gingen dus ik snap er de B...(piep) niet van.
dus bescuit vloeibaar na 50 minuten bakken, buiten kant zo bruin.
Of bescuit deeg te nat waardoor het niet bakt.
Ik had gedaan voor vierkante vorm 24cm ..8 eieren voor verwarmd in water, 530 bescuitmix, 55 ml water. Dus of ligt het aan de oven wie o wie heeft raad.
Nu zit ik te denken als het bakblik erin past de oude oven zo,n klein prutske wat op het aanrecht gezet kan worden te proberen, maar die 1600 watt. Zou dat gaan lukken op 160 graden.
Wie heeft een idee hoe dit nou kenn!!!!!
groetjes pluto