Onderwerp: Verschil tussen flowerpaste en sugarpaste
Hallo allemaal,
Ik worstel al een tijdje met de vraag wat nu het verschil is tussen flowerpaste en sugarpaste?
Kan iemand mij hiermee helpen?
Alvast bedankt..
Bakgroetjes Maaike
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Verschil tussen flowerpaste en sugarpaste
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo allemaal,
Ik worstel al een tijdje met de vraag wat nu het verschil is tussen flowerpaste en sugarpaste?
Kan iemand mij hiermee helpen?
Alvast bedankt..
Bakgroetjes Maaike
hmmm mag ik gumpaste er ook nog bijzetten dan??
wat mij betreft wel!!
Sugarpaste is de Engelse benaming voor suikerpasta of rolfondant om taarten mee te bekleden. Het heeft een beetje stretch en wordt een meestal beetje harder na het bekleden, maar blijft heel goed eetbaar.
Flowerpaste (Engels) wordt vooral gebruikt om bloemen mee te maken. Het kan heeeeel dun uitgerold worden, het heeft ook veel 'stretch' en wordt heel erg hard.
Modelling paste (Engels) is een paste die gebruikt wordt voor het boetseren. Meestal is dit suikerpasta + tylose. Het heeft maar een heel klein beetje stretch en wordt hard maar niet keihard.
Gumpaste is een Amerikaans woord. Hiermee wordt zowel flowerpaste mee bedoeld als modelling paste.
Sugarpaste is de Engelse benaming voor suikerpasta of rolfondant om taarten mee te bekleden. Het heeft een beetje stretch en wordt een meestal beetje harder na het bekleden, maar blijft heel goed eetbaar.
Flowerpaste (Engels) wordt vooral gebruikt om bloemen mee te maken. Het kan heeeeel dun uitgerold worden, het heeft ook veel 'stretch' en wordt heel erg hard.
Modelling paste (Engels) is een paste die gebruikt wordt voor het boetseren. Meestal is dit suikerpasta + tylose. Het heeft maar een heel klein beetje stretch en wordt hard maar niet keihard.
Gumpaste is een Amerikaans woord. Hiermee wordt zowel flowerpaste mee bedoeld als modelling paste.
toen ik de titel las van deze topic dacht ik...eindelijk antwoord. Ik vind het nl. ook nogal verwarrend. Maar ik ben bang dat ik nu nog meer in de war ben
. Moet er ook bij zeggen dat ik nogal moe ben...
(vanwege mijn wallen
)
Ikzelf werk enkel met de Engelse benamingen omdat ik daarmee vertrouwd ben. Dus : sugarpaste, flowerpaste, modelling paste, mexican paste, pastillage en 50/50 paste.... ze hebben allemaal hun eigen toepassingen.
Sugarpaste : zie hierboven, wat jullie meestal 'fondant' noemen
flowerpaste : zie hierboven, om bloemen te maken
modelling paste : zie hierboven, om te boetseren
mexican paste : heel klein beetje stretch, wordt vooral gebruikt in combinatie met de patchwork cutters en voor bepaald boetseerwerk, wordt harder dan modelling paste
pastillage : geen stretch, droogt heel snel, wordt heel erg hard, enkel geschikt voor vlakke decoraties die ook rechtop kunnen gezet worden
50/50 : half sugarpaste en half flowerpaste gemengd, kan ook gebruikt worden voor boetseerwerk
fondant en gumpaste zijn eigenlijk Amerikaanse benamingen
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Verschil tussen flowerpaste en sugarpaste