1

Onderwerp: een paar vraagjes

Misschien domme vragen met een simpel antwoord maar ik ga ze toch maar stellen:
- als jullie 2dimensionele plaatjes maken van marsepein enzo, ga ik ervan uit dat je dat prentje dus zwart-wit print en dan daar de platgerolde marsepein op legt. Probleem: dan zie je toch het plaatje niet meer om de omtrek uit te snijden? Of knip je dan elk onderdeeltje eerst apart uit papier?
- als je een taart bakt (tenminste toch als ik ze bak :-) ) dan is die taart nooit helemaal recht bovenaan. Snij je dan gewoon het bovenste laagje er ook af? Dan is de bovenkant toch kruimelig en kan je er moeilijker iets op smeren? Of draai je de bovenkant dan gewoon naar onder?

Bedankt!

Kristien

2

Re: een paar vraagjes

domme vragen bestaan niet hoor,

inderdaad uitknippen en erop leggen, let op niet aandrukken want dan kan het plakken.
ik draai de taart gewoon om hoor, super strak.
succes

3

Re: een paar vraagjes

Wat een snel antwoord, bedankt Wendy.
Dus je snijdt de bovenkant er eerst af en dan draai je de taart om? Dan heb je dus eigenlijk geen bodem meer als je de taart aansnijdt?

Kristien

4

Re: een paar vraagjes

Euh, nog een vraagje voor jou, Wendy:
De zwarte omlijning op je koekiemonster taart, hoe heb je die gedaan? (Die taart is nog steeds een van mijn favorieten om terug te komen kijken :-) )

Kristien

5

Re: een paar vraagjes

hai, volgens mij bedoelt Wendy dat je er niet s afsnijdt maar de taart meteen omkeert, de bodem komt dan bovenaan, superstrak en je niet zo mooie bovenkantje zit nu aan de onderkant.
succes!

Mijn taarten zijn te zien op:
http://www.taartenkotje.mijnalbums.nl

6

Re: een paar vraagjes

ja, dat bedoel ik inderdaad.
Alleen als ik een enorme bult heb, en dat heb ik nu af en toe, (wil me bij soezie niet helemaal bultloos lukken) dan draai ik hem heet nog om en dan zakt een heel eind bult al weg en als het erg is snijd ik er gewoon nog een stukje af, mis je niets aan hoor.

Dat zwart rol ik gewoon heel dun uit van marsepein. Even oefenen maar niet moeilijk hoor.
enne. bedankt voor het compliment. :D