1

Onderwerp: nu eens een heel andere vogeltaart

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IEKVCJ6Y-D.jpg

denken jullie ook aan de echte vogels? ;)  :)

De onderste laag is gevuld met witte zonnepitten, de middelste laag met pinda's en de bovenste laag met gemengd zaad.
Supersimpel te maken en van deze taart heb je maanden plezier!

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

2

Re: nu eens een heel andere vogeltaart

Superrrr!!!  :thumb:

3

ik dacht eerst.... gatver die ziet er niet uit om op te eten :+  :D

Dat blijkt ook wel, ik lust geen vet ;)

Leuk gedaan, wij denken ook aan de vogels hoor, mooi huisje en veel bolletjes en pinda's!

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

4

hihi hij is leuk gemaakt!!! Maak je voor ons ook een foto als de vogeltjes gaan aanvallen?

groeten, Bianca
TAART in huis

5

erg leuk! helaas kan ik zoiets nooit neerzetten bij ons... iedere vogel die het durft in onze tuin neer te strijken riskeert een directe verbinding met de vogeltjes-hemel door onze 2 monster-katten!!

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

6

Heel leuk gedaan! Ik heb ook al een hoop dingen buiten hangen en liggen, voor elke soort is er wat, zelfs voer voor de egeltjes!

Groetjes, Monica

7

hoe maak je zo iets?

frituurvet smelten en dan noten erin ofzo?

koop nu altijd kant en klaar maar hiervan krijg ik knutselkriebels

groetjes Wendy

Knap !
Wat een goed idee.

Tracht dagelijks minstens één maal te glimlachen.

9

wat gaaf!!  :thumb:

ik wil graag een miniversie maken voor op mijn balkonnetje. hoe doe je dit, wat voor vet gebruik je?

groetjes,
Petra

Like me on Facebook : buttercream.nl

10

waaahahah wat leuk een taart voor de vogels goed dat je dit maakt voor die kleine lieverds in de tuin  :Y

11

Inderdaad nieuw(!) frituurvet (gebruikt vet bevat zout en daar kunnen ze niet tegen). Gewoon van die blokken uit de super; kan ook met vet van de slager schijnt, maar dat heb ik nooit gedaan.

In een schaal in brokken prikken met een vork, in de magnetron verwarmen. Zodra er een klein laagje vet is gesmolten (in glazen schaal zie je dat goed) uit de magnetron en met een vork verder prakken. Wanneer je het helemaal laat smelten heb je kans dat het uit je vorm loopt (kliederkleddervet :nooo ) en het duurt dan heel lang voordat het weer gestold is.

Zaden/pinda's enz (alles ongebrand en ongezouten) erdoor prakken, in de taartvorm (tulband is ook erg leuk, kun je de holte later opvullen met lekkers) en dan wachten totdat het hard is.
Even onder de warme kraan om het los van de kant te laten smelten (bij springvorm hoeft dat natuurlijk niet) en naar buiten ermee. Zakken los zaad en pinda's ed zijn vaak te koop bij de Welkoop ed.
Dan is het tijd voor het grote genieten :Y. Bij ons staat hij voor het keukenraam en als wij eten, eten de vogels natuurlijk ook. Bijkomend voordeel is dat de kinderen vogelsoorten herkennen en niet zeggen: 'kijk, een zwarte vogel" wanneer er een merel zit (wat nogal eens gebeurd met speelvriendjes) of zelfs kijk, die heeft een oranje vlek (roodborstje!  :nooo  :grr:  en dan wonen wij nog buiten ook!).

Mensen met meer geduld versieren de taart ook nog met de slagroomspuit gevuld met vet, maar zoveel geduld heb ik dus niet. Is ook weer erg leuk als kado.

12

Bedankt!

Welkoop hebben ze geloof ik niet bij ons in de buurt, moet nog even zoeken wat dan wel. Maar dat komt vast goed.

Ik ga aan de freubel voor de vogels dit weekend!  :)

13

ook ik ben aangestoken / geinspireerd door carien

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TUFOZRWS.jpg

groetjes Wendy

14

Hoi Wendy,
Ik zie 'm nu pas, hij is leuk en vast heeeel lekker :/  ;)
Inmiddels is die van mij weer op, er staat nu een tulband en een kleine bloemvorm, kijken hoe lang die duren.

15

Hi Carien,

Ik heb jouw idee ook gebruikt en er wordt eindelijk van gesnoept door de vogels hier...  nog bedankt!

dit is um geworden:

http://i1225.photobucket.com/albums/ee382/ornamentje/vogeltaart1.jpg

16

hij is echt hartstikke mooi :thumb: , die aalbessen kleuren prachtig (en zijn vast al op  :lol: )

17

Dus als ik door jouw dorp rijdt onderweg naar mijn oudste en ik zie hèèl veel vogels op 1 plek dan denk ik te weten waar je woont. :lol:  :lol:

Leuk, ik zag laatst bij de intratuin van die vogel harten liggen en bedacht me dat ik dat ook heel makkelijk zelf kan maken.

Christine.

18

We wonen iets buiten het dorp en ja, af en toe 8 koolmezen tegelijk en dan nog mussen een roodborstje. Af en toe een bonte specht, die hakt hele gaten! :lol:
Maar de roeken, kauwen en eksters komen met dit barre weer ook steeds dichterbij; ik verdenk ze ervan dat ze bij onze afwezigheid ook gebruik maken van het eten, en dan gaat het hard. :Y

19

Geweldig idee.
Kijken of ik het weekend een gaatje kan vinden!!

20

Ohh die ga ik ook proberen.

21

het heeft weer gevroren, dusssss een upje O-)  ;)

22

Ja!!

Ik kwam tijdens het schoonmaken van de kast een oude sileconen bakvorm tegen, tulband vorm. Ik dacht die kan ik leuk vullen voor de vogels met vet en zaden..

23

wat een leuk idee! :D
Dus je smelt het vet voor een deel... en doet het dan in een bakvorm met de zaden erbij?
Komt het er dan wel weer uit?

Groetjes en bedankt.
Eva

Carpe diem!

Vandaag maak ik kleine vormpjes met de kinderen, lintje erdoor en ophangen. Maar dit is ook een superleuk idee, maak ik ook wat ministapels.

Groetjes Petra

25

Eva, na het opstijven de vorm even onder de warme kraan houden. Het butenste laagje smelt dan, waardoor je taart zo los komt uit de vorm :)