1

Onderwerp: Zwarte fondant voor decoraties; welk merk?

Hoi,

Ik heb binnenkort zwarte fondant nodig voor vrij grote decoraties die rechtop moeten staan, maar ik weet nu niet welk merk ik moet bestellen. Het moet in ieder geval goed uitharden en het liefst ook een beetje lekker mee te werken zijn. Ik werk normaal met witte fondant van pettinice, maar ik zag dat ze alleen 1 kilo verpakkingen zwarte fondant van dit merk hebben en dat is veel te veel. Dus dan blijven Regalice en Funcakes denk ik over? Graag hoor ik jullie ervaringen!

Alvast bedankt!

Groetjes, Daphne

2

Re: Zwarte fondant voor decoraties; welk merk?

Ik ga voor M&B!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

ik zou zeker geen M &b pakken
Hard niet uit , en is ook totaal niet lekker

P.S. dit is mijn mening

Ik zou ook voor M&B gaan, maar daar moet je natuurlijk wel tylose doorheen doen.
Je keunt het ook mengen met gumpaste 1:1, maar dan moet je er wat extra zwarte kleurstof doorheen doen.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

5

Bedankt voor de reacties! :)

M&B zou dus een optie zijn. Alleen hebben ze dit niet bij de webshop waar ik m'n bestelling wilde plaatsen, dus dat is een beetje jammer.

Kan iemand me nog iets vertellen over Regalice of Funcakes?

Groetjes, Daphne

Ik vind Regalice echt super en heb alleen slecht ervaringen geghad met Funcakes :rolleyes:

7

Ik heb veel uitgeprobeerd en boetseer nu alleen nog maar met Bakels pettinice.
Omdat de zwarte fondant slecht uithardt, doe ik er of veel tylose doorheen of wat Mexican Paste. In dat laatste geval doe ik er idd nog wat extra zwarte kleurstof doorheen....

Hoop dat je er iets aan hebt. ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

8

Ik boetseer eigenlijk alleen maar met Regalice (en dan met tylose). Ben ik zeer tevreden over :)  :)

9

Jullie ook bedankt voor de reacties!  :)

Het liefst zou ik ook voor Pettinice gaan, maar ik kan dus alleen maar 1 kilo verpakkingen zwarte fondant vinden. En ik heb vandaag geprobeerd om zelf witte fondant (pettinice) zwart te kleuren, maar dat lukt echt niet goed, het blijft donker grijs.

Ik ga dus denk ik maar voor RegalIce. Het is trouwens niet om te boetseren, maar voor een platte puzzel die ik rechtop moet zetten.

@ Siep en Theweeoracle; Hebben jullie dan ook al een keer de zwarte voorgekleurde fondant van Regalice gebruikt? En was die goed?

Groetjes, Daphne

10

Daphne91 schreef:

Jullie ook bedankt voor de reacties!  :)

@ Siep en Theweeoracle; Hebben jullie dan ook al een keer de zwarte voorgekleurde fondant van Regalice gebruikt? En was die goed?

:Y  Super kleur maar moet je wel goed je handen schoonen de naar.