1

Onderwerp: Vraagje over Icing, tubes Wilton

Van de week ben ik bij Pipoos geweest en zag ik van die tubes liggen in allerlei kleuren, daarin zat Icing (Wilton als ik het goed heb)
- Is dit het spul waar jullie de koekjes mee decoreren?
- En hoe gebruiken jullie dit?
- Moet je dit verdunnen? met water ofzo?

Ik heb gezien dat het kant en klaar is, dus gelijk te gebruiken, maar ik dacht bij jullie te zien dat jullie het verdunnen, of is dit helemaal iets anders.

Graag zie ik jullie reacties tegemoet, want ik wil graag beginnen met het bakken en decoreren van koekjes.

Groetjes Saskia

Re: Vraagje over Icing, tubes Wilton

icing is een verzamelnaam he. Het is in ieder geval niet om koekjes mee te versieren, want bij koekjes wil je dat het hard wordt, anders kun je ze niet in de koektrommel doen oid, dan wordt het een plakkerige bedoening. Het is meer voor streepjes of dotjes oid op taarten.
Het is kant en klaar te gebruiken, je hoeft het alleen in de tube even soepel te masseren. Maar dan nog moet ik zeggen dat ik het vrij stug spul vind, niet fijn werken.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3 Laatst bewerkt door Reini (08-11-2010 11:51)

dank je Saskia, Tirza, ik had dezelfde vraag ;-)

Ik heb zo'n tube gekocht omdat die in promo stond maar heb de laatste tijd geen taart met groen meer gemaakt;

Wordt dat net zoals zelfgemaakte royal icing hard? (Sorry Saskia dat ik even inpik op onderwerp..supervraag trouwens van je  :Y

Ik maak nu zelf mijn icing, heel stijf (om op de taarten te doen, niet op koekjes).Maar voor felle kleuren leek tube makkelijker

4

Inpik op onderwerp?? je bent me net voor, dus ook mijn complimenten voor jou vraag  :Y

Even een vraagje an jou, de icing die jij zelf maakt, wordt die wel goed hard? het recept van de site???
Ik ben namelijk benieuwd welke icing ik kan gebruiken op koekjes zodat deze hard wordt....

Groetjes Saskia

het is geen royal icing wat er in die tubes zit  :nooo  dat staat er ook niet op. En nee, het wordt dus ook niet hard  :s ik heb ook ooit eens 2 tubes aangeschaft, maar ik ze bijna vol weer weggegooid.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6 Laatst bewerkt door Reini (08-11-2010 12:22)

LOL

ik heb het recept gisteren nog gebruikt en heb er de vacht van een Cookie Monster mee gespoten (met grasmondje van Wilton). Heb het ook ergens op forum geplaatst  :)

2eiwitten (ik heb geen eiwitpoeder, dus niet recept van deze site), 1 theelepel citroensap en 450g gezeefd bloemsuiker.

De icing droogt supersnel (omdat die niet zo loperig is, lijkt van substantie op botercreme bij mij). Ik moest zelfs regelmatig spuitmondje onder heet water stoppen omdat de gaatjes heel klein waren en de icing te snel droogde.

eiwit met citroen en beetje suiker kloppen en langzaamaan alle eiwit toevoegen (in kleine stapjes  :D

En als het te dik voor je is, druppel per druppel water toevoegen tot het voor jou net loperig genoeg is.
Ik heb er niks bijgedaan omdat ik ermee wou spuiten op mijn taart.

Royal icing direct luchtdicht afdekken want droogt supersnel (uit ondervinding).

@Tirza. bedankt! (en getver het droogt niet, ik vreesde er al voor. Had het ergens gelezen op een Amerikaanse site)  :mad:

7

Dan ben ik blij dat ik de tubes niet heb gekocht....
Bedankt Tirza

En bedankt Reini voor het recept!!
Ik ga het proberen...

Groetjes Saskia

8

Reini schreef:

LOL

ik heb het recept gisteren nog gebruikt en heb er de vacht van een Cookie Monster mee gespoten (met grasmondje van Wilton). Heb het ook ergens op forum geplaatst  :)

2eiwitten (ik heb geen eiwitpoeder, dus niet recept van deze site), 1 theelepel citroensap en 450g gezeefd bloemsuiker.

De icing droogt supersnel (omdat die niet zo loperig is, lijkt van substantie op botercreme bij mij). Ik moest zelfs regelmatig spuitmondje onder heet water stoppen omdat de gaatjes heel klein waren en de icing te snel droogde.

eiwit met citroen en beetje suiker kloppen en langzaamaan alle eiwit toevoegen (in kleine stapjes  :D

En als het te dik voor je is, druppel per druppel water toevoegen tot het voor jou net loperig genoeg is.
Ik heb er niks bijgedaan omdat ik ermee wou spuiten op mijn taart.

Royal icing direct luchtdicht afdekken want droogt supersnel (uit ondervinding).

@Tirza. bedankt! (en getver het droogt niet, ik vreesde er al voor. Had het ergens gelezen op een Amerikaanse site)  :mad:

Wat gebruik jij dan als '2 eiwitten'?

9 Laatst bewerkt door Reini (22-12-2010 20:33)

Sandra90 schreef:

Wat gebruik jij dan als '2 eiwitten'?

Ik snap je vraag niet goed denk ik  :think: ...ik gebruik het eiwit van 2 eieren. Dus 2 eieren splitsen, dooiers wegdoen (of gebruiken voor BBR) en het wit van de eieren gebruiken..

10

sorry, inderdaad niet duidelijk.
Is je eiwit dan gewoon nog rauw zegmaar?

11

Ik denk dat haar antwoord ja zal zijn.

Ze splits gewoon twee eieren. Dus de dooier hou je apart en het eiwit.

Ik gebruik deze tubes wel eens. Net nog Om een randje te spuiten. Ik vind het wel fijn spul! Maar idd best stug!
Het voornaamste vind ik toch ook nog wel dat het erg lekker is!

Just a beginner, tips and tricks are always welcome!

12

Wij gebruiken de tubes vaak om een karton effe zo snel onder een taart vast te zetten of tussen een stapel.

En ik vind Meringue Powder fijner dan eiwit veel minder stijf makkelijker te spuiten.

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.

13

Na een winterslaapje schud ik dit topic weer even wakker.

Zojuist een tube met de spuitmondjes die je erop kan schroeven binnen gekregen, en meteen geprobeerd. Het smaakt heerlijk!

Maar daar is het helaas wel mee gezegd, het is korrelig en bij lange na niet zo flexibel als royal icing. Ook de spuitmondjes zijn niet om over naar huis te schrijven. Geen idee waar ik de icing nog wel voor ga gebruiken, het smaakt te lekker om weg te gooien. De tube nou aan mijn mond zetten gaat me te ver... :lol:

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?