1

Onderwerp: groot kapsel 'bekleden'

Wie heeft voor mij tips/trucs hoe ik het beste een grote lap marsepein op een kapsel van 25 x 38 cm kan leggen. Dus hoe pak ik de uitgerolde lap van ± 1kg op? Beetje kort dag . . . . .  moet de taart vanavond al maken  :/

Geniet ervan!

2

Re: groot kapsel 'bekleden'

Na het uitrollen, rol je de marsepein losjes op je rollingpin of deegroller.

http://www.youtube.com/watch?v=vecmy4nKT-A

In het filmpje zeggen ze dat je eerst pipinggel eronder moet doen maar dat doe ik nooit. Doe botercreme op je cake en dan de marsepein of als je botercreme niet lekker vindt dan maak je jam warm en zeef je dit. De gezeefde en afgekoelde jam kan je op de cake smeren en dan de marsepein.

Heel veel succes. En kijk ook in het forum bij HOW TO's.

Groetjes.

Met zoete groet! Akire

Akire schreef:

Na het uitrollen, rol je de marsepein losjes op je rollingpin of deegroller.

http://www.youtube.com/watch?v=vecmy4nKT-A

In het filmpje zeggen ze dat je eerst pipinggel eronder moet doen maar dat doe ik nooit. Doe botercreme op je cake en dan de marsepein of als je botercreme niet lekker vindt dan maak je jam warm en zeef je dit. De gezeefde en afgekoelde jam kan je op de cake smeren en dan de marsepein.

Heel veel succes. En kijk ook in het forum bij HOW TO's.

Groetjes.

Dank je wel voor je snelle reactie. Voor mijn ronde taartjes ga ik inderdaad ook altijd zo te werk, maar in dit geval . . . . mijn deegroller is niet zooooo groot   :s  :s  :s  :s

Geniet ervan!

4

Uitrollen op tafelzeil, daar blijft de lap op 'vastzitten' maar niet echt 'plakken'. Dan fondant met zeil en al op je taart en het zeil 'als was het een sticker' loshalen van je fondant.
Anders eerst een keertje testen op je bakvorm ipv meteen op je kapsel?
Kun je nog volgen?  :s

Succes

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

Sonj@ schreef:

Uitrollen op tafelzeil, daar blijft de lap op 'vastzitten' maar niet echt 'plakken'. Dan fondant met zeil en al op je taart en het zeil 'als was het een sticker' loshalen van je fondant.

Succes

Zo, bedankt, ik heb een groot bureaublad van Ikea waar ik altijd op uitrol. Ga het zeker eerst even op het bakblik zelf uitproberen.
Dank je wel  :)

Geniet ervan!

De Taarterie schreef:
Sonj@ schreef:

Succes

Zo, bedankt, ik heb een groot bureaublad van Ikea waar ik altijd op uitrol. Ga het zeker eerst even op het bakblik zelf uitproberen.
Dank je wel  :)

Hoi Sonj@, ik wil je nog even hartelijk bedanken voor je tip!!!! Ik ben toch maar even snel naar de Marskramer gegaan om een stuk tafelzeil te halen. Vond de bureamat er toch veel te zwaar voor. En . . . . met het tafelzeil ging het echt geweldig, echt een makkie en het zit er super strak omheen. De hele taart is overigens een succes voor mij geworden. Moet me nog eens in verdiepen hoe ik hier foto's kan plaatsen, want dat schijnt niet eenvoudig te zijn.
Nogmaals bedankt!

Geniet ervan!