Onderwerp: [HOW TO] Gat in je taart (voor pilaar)
Ach ja, ik was toch bezig en bedacht toen, dat is nou weer iets voor een tutorial Bij deze:
Knip een cirkel in het midden van je karton,
ter grootte of iets groter dan je pilaar
Vul en smeer je taart af. Bepaal het midden van de taart. Hier doe ik dat met behulp van een 2 keer dubbel gevouwen cirkel bakpapier. Prik een gaatje in het midden van het kruis.
Maak met behulp van de taartboor een gat in het midden. Het puntje wat je zojuist hebt geprikt, is dus in het midden. Maak met de boor een draaiende beweging totdat je je karton of board raakt
Bekleed de taart. Je ziet vanzelf waar het gat zit. Ik bekleed de taart overigens eerst en plaats hem daarna pas op het plateau,
behalve bij 32,5 cm of groter, dan bekleed ik hem op het plateau om beschadigingen te voorkomen.
Maak met een mesje een kruis op de plaats waar het gat zit.
Vouw de fondant iets naar binnen. Ga vervolgens met de boor zonder kartels al draaiend door het gat.
De fondant zit nu strak in het gat, en er is een mooi rondje ontstaan. Als je de taart op de standaard gaat zetten, draai je ook met de pilaar totdat je de schroef van het plateau raakt, dan draai je de 2 pilaren aan elkaar.
Hier zie je hoe het gat om de pilaar zit:
Hoop dat jullie er wat aan hebben
www.facebook.com/TaartvanTirs