Onderwerp: Rood-witte schapenstapel voor Sarah + scheel meppertje
Voor Sarah haar allerallerallereerste verjaardag mocht ik deze stapel met meppertje maken. Haar slaapkamertje is rood-wit met schaapjes en ruiten, dus ik wist al snel hoe ik de taart zou gaan maken.
Ik had nog niet eerder 4 (nou ja, 3 een een half) taarten voor dezelfde dag gemaakt, maar met een strakke planning en een vriezer ging alles eigenlijk heel gelikt en relaxed tot dat......... . Tijdens het ontdooien bleek in de loop van de dag de kleuren door te lopen! Lekker: rood op wit!!!!! Maar met keukenpapier heb ik de boel nog weten te redden. Het bleef echter condenseren, wat dan weer het voordeel had dat mijn vegen op het fondant weer mooi egaal werden. Ik vermoed, dat én het voorgekleurde rode fondant én 2 grote, bevroren taarten in de koelkast waardoor het condens niet goed kon circuleren, de oorzaken waren. Maar goed, eind goed, al goed en zie hier het resultaat.
De bloemetjesrand had ik eerder gezien bij een Nijntje-stapel van Daan69, waarvoor mijn dank. De vulling is aardbeienbavaroise op aardbeienconfiture en Zwitserse room.
En voor Sarah dit grappige, schele schaapje, gevuld met vanille meringue b.c. en aardbeienconfiture. En nu maar hopen, dat ze er lekker in gaat graaien; met al die bc als wol is dit taartje daar natuurlijk wel voor gemáákt!!
Hier nog een vooraanzicht van de stapel.
Bedankt voor het kijken!