1

Onderwerp: Bollywood.............kan zo naar DCE !

ben klaar voor de wedstrijd van DCE  :lol:

Inspiratie van Colette Peters / Margret Braun en Lindy Smith.

Eerst de foto, dan het verhaal:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VAZUDW7A.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZKMUMTQV.jpg

Gemaakt van cake, gevuld met meerdere laagjes lemoncurd en merengue creme.

En voor wie meer weer lezen, het hele verhaal. Op hyves had ik al geroepen, dat het niet meeviel en nu het proces.
De dochter van mijn vriendin werd 18. Ik ken haar al vanaf haar geboorte, en dat blijft toch wel speciaal nu ze zo'n grote meid is. Ze hoopte, dat ik een mooie taart voor haar kon maken en wees de oosterse Lindy Smith taart aan, die ik 2 jaar geleden maakte voor een dame van 60. Ik vond het een beetje ouwelijk voor haar en vroeg haar of ik fellere kleuren mocht gebruiken. Ze vond alles best, het ging haar vooral om de motiefjes die daar op zaten. Omdat ik een "wauw-effect wilde voor haar en haar vriendinnen, dacht ik eens iets Colette-achtigs te maken. Omdat ik met cake aan de slag ging en ik voor 30-35 personen minder cake dan biscuit nodig heb, dacht ik maar in de hoogte te gaan om toch effect te krijgen  :D
Dagen aan het brainstormen hoe ik het zo gauw doen, ontstond dit ontwerp. Maar voor zeker gegaan en cake gemaakt ipv biscuit.
De 2 onderste vormen werden toch wat te hard aan de bovenkant voor mijn gevoel. Stuk eraf gehaald (voor bloem nog een laag gebakken, zodat hij hoger werd), maar voor de 2 vorm kon dat niet (soort van charlotte (emmer) vorm gebakken). Voor die laag had ik een wave-achtig effect bedacht, maar dan van Margret Braun die glooiend loopt. Dat lukte me dus niet, want dan vond ik 'm te laag.....dus maar opgebouwd met losse stukken cake. Niet wat ik in mijn hoofd had.
Het bekleden van de meeste vormen: helemaal rond om, ging nog wel, maar met het stapelen om even te kijken, vergiste ik me, dat alles aan elkaar vastzuigt. Zat wel karton tussen, maar dat was steeds zo klein, dat er toch marsepein op marsepein kwam. Dus daar vernielde ik dus wel wat mee  :s
Vooral de 3 vorm van boven, die met 2 kleurtjes. Ik wilde daar parels in de gleuven doen, maar moest het dus langer dan gepland maken, om het te verdoezelen. Tussen die laag en de laag erboven, moest ik het niet gladde wegwerken met een soort bloempje, daardoor is de parel wat te grof geworden, omdat je geen lege ruimte meer ziet. Maar goed, allemaal dingen die ik zie en me tegenvielen, omdat ik het anders in mijn hoofd had.
Ik heb in de 2e laag een lange prikker gestoken en vervolgens de bal opgeprikt. Toen weer een lange prikker en de rest op geprikt. Maar het vervoer ging niet goed op deze manier. :mad:  Gelukkig nog wel kunnen redden, maar een volgende keer gaat er een lange plastic dowel helemaal doorheen of stapelen op locatie en niet meer bewegen.

Al met al is het eindresultaat wel geworden zoals ik ongeveer in mijn hoofd had en Jill was er gelukkig blij mee. Maar toen er 2 vroegen waarom ik een mega dildo had gemaakt, was ik toch minder blij  :grr: (zo had ik het niet bekeken  :/ )

En nu nog even aan de slag voor nr 3 van dit weekend  :s  (dat is een nadeel: zo iets moet je eigenlijk doen als je 2 weken verder niets hebt), is een beetje veel voor even tussendoor.

Groet, Jolanda

2

Re: Bollywood.............kan zo naar DCE !

O WOW, geweldig!!!!!

3

Ik vind het geweldig...n dildo...nee zie ik er ook niet in...maar voor meiden van 18 is het een leuk lolletje toch dus dubbel plezier!

4

Wat een werk zeg :think:
Maar dan heb je ook wat: Ik vind hem echt geweldig!!!!

Mag ik hem opslaan?

gr. Hendrika

5

ik vind hem wel helemaal geweldig zeg! :Y  en tja...meiden van 18...die hebben vast nog wat last van hun hormonen :lol:

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

6

wauw wat mooi. :Y

7

super zeg, en die kleuren geweldig!

Wow hij is prachtig!!!!!! :thumb:  :thumb:
Je hoeft hem toch niet te vervoeren???

9

Ik was al zo benieuwd na je kreet op hyves hahahaha...wat een mooie taart geworden..en je hebt er nu van geleerd dus de volgende wordt alleen maar mooier (als dat mogelijk is)...echt prachtig!! complimenten hoor....
en nee een dildo kan ik er echt niet in vinden hoor...maar ja dan heb ik op dat gebied totaal geen fantasie hahahahahahahha

groetjes uit Dongen

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

10

*mond wagenwijd open*
wat een mooie taart, complimenten hoor
maar die dildo,  :lol:

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

Waaaaaaaaaaaaaaaauw!!!!
Verder kan ik niks zinnigs meer uitbrengen hoor, ben er helemaal stil van!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

12

Wauw, wat een geweldig mooie stapel!!!!!!!!!!! :thumb:

Wil jij bij ons een workshop volgen? Kijk dan op www.hetbontetaartje.nl

13

Jol321 schreef:

Maar toen er 2 vroegen waarom ik een mega dildo had gemaakt, was ik toch minder blij  :grr: (zo had ik het niet bekeken  :/ )

:lol: Meiden van 18... ;) :+

Hij is schitterend, wat een klus!! Fantastisch hoe jij de lat voor jezelf steeds hoger legt, en dat er dan dit soort resultaten van komen, ik geniet!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

14

Amaiiiiiii!!!!!!!!!!

Wat een prachtige taart.En dan al die mooie vormen en kleuren....Ge-wel-dig mooiiiiiiiiiiii.
Hoe krijg je toch steeds voor elkaar om van die prachttaarten te maken?????????

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

Wooow deze is echt gaaf!!

16

Tjee wat een enorme klus, echt geweldig gedaan; ik vind 'm prachtig!!! Super qua kleuren en vormen, top  :thumb:

Groetjes Maji

17

:Y Mooi, mooi, mooi, mooi!!! Gigantisch.  :rolleyes: Ik wordt ook helemaal blij van de kleuren die je gebruikt hebt.
Super geen andere woorden voor.

18

zoooo dan!! wat prachtig gemaakt!!  meer dan wow!!   :Y
enne als ze dit een dildo vinden, hebben ze nog nooit een dildo gezien  :lol:  :lol:

- er moet méér TAART gegeten worden! hoevé? VéTaart!

19

waaaaaauw!! Wat een project!! Wat een supergave taart!!! Complimenten, ik vind het superknap en het is een plàààààtje geworden!  :thumb:

20

Wauw zeg echt fantastisch mooi gedaan!!

21

WOW! Hij is echt super-mega-geweldig-gaaf-prachtig!

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

Een Dildo  :lol:

Hij is echt mooi!

Groetjes Martine www.tinustaart.com

Wat en belachelijke mooie dildo  :lol:
Wow hij is echt fantastisch!!!!!!!!!!!!! Wat een geduld moet jij hebben , petje af!
En ik zie niets van jou tegenvallers terug .

:thumb:

Groetjes Cindy
Live,life,love,laugh and bake cakes!

24

WAUW! Wat is die mooi! Opnieuw maken voor DCE zou ik zo zeggen!!!

Groetjes van Natascha!

25

WOW!
Hij is echt fantastisch mooi!  :thumb: