1

Onderwerp: spuitmondjes vraag....

ik wil een beetje gaan beginnen met het decoreren met royal icing.
Voornamelijk lijntjes en een dropflower.
*Welk spuitmondje heb ik nodig voor lijntjes. Een beetje zo dik als de kleinste sugargun lijn

*Welk spuitmondje heb ik nodig voor een klein formaat dropflower ter grootte van ongeveer 20 (iets groter) cent

*Welk spuitmondje heb ik nodig voor een dropflower ter grootte van ongeveer 1 euro

*welke ronde spuitmond heb ik nodig voor het toeven van cupcakes, ik weet dat het een grote moet zijn maar heb begod geen idee welk nummer.

Hartelijk dank alvast voor (hoop ik) de antwoorden op mijn vragen:D

2 Laatst bewerkt door zoethoudertje (06-11-2010 21:55)

Re: spuitmondjes vraag....

Ik heb spuitmondje 1 voor dunne lijntjes maar die verstopt steeds. Op de beurs heb ik het met iemand besproken en zij raadde me spuitmondje 2 of 3 aan. Die zal ik binnenkort dan ook aanschaffen.

Wat betreft de dropflower, laat ik aan iemand anders over. Daar kan ik je niets over zeggen.
:)

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

3

ok bedankt spuitmondje 2 dus.

iemand een idee voor de dropflowers???

4

Anders even zoeken op google met de zoekterm icing dropflowers en dan naar afbeeldingen. Dan kom je op een aantal sites die de ware grootte geven van de dropflower en het bijbehorende spuitmondje.

5

ja.... die heb ik zelf ook bedacht maar kan toch niet goed een inschatting aan de hand daarvan maken hoe groot die dingen zijn.
Want echt op ware grootte heb ik ze nog niet gevonden.
Wellicht dat je mij de site kan tonen die jij hebt gezien?
Aangezien ik geen fortuin heb en dus niet zomaar wat spuitmondjes wil kopen vraag ik het hier.

6

Hier misschien?? : http://www.wilton.com/technique/Drop-Flowers

wat er in die link staat 2D dus, is een grote tip, voor swirls wordt ide voornamelijk gebruik, of voor grote bloemen zoals op het plaatje. tip 3, is het rondje in het hart van de bloem.

http://www.felicitaartjes.nl/homepage/s … aid=198509 misschien heb je hier wat aan???

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

bedankt, ik heb inmiddels al wat op mn lijstje staan *D