1

Onderwerp: Help!! Hoe maak je de hoeken strak bij een vierkante taart??

Hallo allemaal,

Ik zit met een probleemje. Hoe krijg ik de hoeken van een vierkante taart strak? Ik bekleed m met fondant en daar onder zit botercreme. Kan iemand mij helpen?

Groetjes Natasja

2

Re: Help!! Hoe maak je de hoeken strak bij een vierkante taart??

Hmm...ik vind dat moeilijk uit te leggen, dat is meer een 'op gevoel' doe dan iets anders. Ik rol de fondant, niet groter dan de taart, leg de fondant op zijn plaat en zorg dat de bovenkant goed vlak is met mijn handen, nu ga ik naar de hoek en met beide handen druk ik de fondant terug 'in elkaar' heel geleidelijk en met dezelfde beweging druk ik de fondant steeds een beetje meer richting cake.

Het is iets wat je kunt oefenen op een omgekeerd plastic doosje waarin je chinees hebt gehaald, voordeel daarvan is dat je de fondant steeds weer kunt hergebruiken

I believe in Sandy Claws

3

Inderdaad beginnen bij de bovenkant, de zijkanten zo losjes mogelijk laten hangen, het meeste overige beetje wegsnijden zodat je niet te lange "flappen" hebt.
Dan beginnen bij de hoeken, die eerst strak krijgen en dan de zijkanten, daar kun je namelijk nog wel een beetje schuiven en verdelen om de evt plooien weg te krijgen...

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

4

Hoi Granny

Bedankt voor je tip. Ik ga het zeker proberen en idd zoals je al zegt, oefenen baart kunst.

Groetjes Natasja

Meer tips zijn ook welkom

5

Ja, ook ik begin bij de hoeken, dan langzaam naar het midden werken, ietsje ervoor stoppen en eerste de andere hoek doen van die zijkant, dan heb je nog een beetje ruimte over in het midden om eventueel extra plooiruimte weg te werken.
Als je het eenmaal een keertje doet, zul je zien dat het zo eigenlijk heel makkelijk gaat hoor!
Sukses!!!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"