1

Onderwerp: HELP, decoratie met flowerwire lukt niet!!!

Ik heb 2 dgaen geleden sterren gemaakt op flowerwire, fondant en tot nu laten drogen. Denk dat de grote sterren te zwaar zijn, want die gaan erg hangen.
Nu wilde ik het met van die flowerspikes en tape bovenop de taart maken. Maar de spike is VEEL te groot!!! Kan je die flowerwire ook zo in de taart steken??

"Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift."

2

Re: HELP, decoratie met flowerwire lukt niet!!!

Ik zou het niet doen, heb gelezen dat ze wel eens kunnen gaan roesten.
Volgens mij moet je een rietje in de taart steken en daar dan de flowerwire in doen.
Suc6!
Groetjes,
Wendy

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

3

je kan ook om het metalen draadje lint omwikkelen, of papier zodat hij klem komt te zitten in de flower spike.

4

Je kunt een beetje fondant in een rietje doen, rietje in de taart steken en daar die flowerwire inzetten. (dit doen ze in de MJAM nieuwjaarstaart van vorig jaar)

Voor grotere sterren zou ik volgende x een dikkere flowerwire gebruiken, ik denk dat dit beter blijft staan

Volgende keer idd minder gauge bestellen = dikkere wire.

je kunt prima, je spike gebruiken, beetje fondant in de spike doen, tot aan het randje, eventueel even laten liggen, zodat het iets harder kan worden, en dan je wire erin steken :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

Nou dat heb ik dus inderdaad ook gedaan!! Bedacht me ineens dat ik het prima kan opvullen met fondant. Dat werkt!

Weet alleen niet wat dan het nut is van dat tape??

Bedankt dames voor al jullie reacties en tips!

"Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift."

met tape bind je normaal de wir wires van bloemen bij elkaar zodat het een boeketje wordt. Dat heb je voor een fontein bovenop niet nodig ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs