1

Onderwerp: biscuit voro zondag, nog invriezen of niet?

Ik wil voor zondag mijn eerste taart maken, aangezien ik nog nooit een biscuit gebakken heb zou ik liefst vandaag (deze namiddag) al proberen te bakken om dan morgen (avond) te vullen en te decoreren.
Nu vraag ik mij af of die biscuit goed blijft tot zondag, of steek ik die beter in de vriezer voor een nachtje?

2

Re: biscuit voro zondag, nog invriezen of niet?

Het is iig goed voor je biscuit om een nachtje in de vriezer te liggen. Dus gewoon doen! Maar noodzakelijke is het niet.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Bedankt voor de snelle reactie! Ik ga straks aan het bakken, ik ben es benieuwd...

4

Inderdaad, gewoon in de vriezer doen hoor! Dat werkt ook veel prettiger :)

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

5

Hoe doe ik hem dan in de vriezer eignelijk? in een zak, doos, of gewoon los op een plankje?
En wanneer haal ik hem er dan terug uit?
Veel vragen he, sorry maar is echt mijn allereerste keer.

6

Ik rol hem altijd in plasticfolie, maar in een gewone plasticzak kan ook hoor. Een uurtje voordat je wil beginnen eruit halen. Veel plezier!

Groetjes Eline

7

Is hij na een uurtje dan volledig ontdooid? Want ik moet hem dan nog kunnen vullen ook, of zou ik dat beter de avond al doen en dan gevuld de diepvries in?
Ik zou vullen met bonbonblocvulling en/of werthers echte vulling.

8

Je biscuit is na een uur echt voldoende ontdooit, en anders haal je hem er 1,5 uur van te voren uit.
Het voordeel van een biscuit dat ingevroren is geweest is dat het minder kruimelt bij het doorsnijden.

Invriezen met vulling en al zou ik alleen doen als het niet anders kan. Daarbij moet ie dan veel langer ontdooien omdat alle vulling ook nog moet mee ontdooien.

~ Never waste a good crisis... ~