1

Onderwerp: Stencilen met icing, ik heb nog wat vragen

Morgen of overmorgen wil ik me toch gaan wagen aan de mooie stencil van Bien die ik op de T en T heb gescoord.
Ik heb alleen nog wat vragen, hopelijk heeft iemand van jullie meer ervaring. Ik lees weinig over stencillen en ook de zoekfunctie geeft weinig informatie.

- Stencilen doe je met icing, wat is handiger, stencilen op fondant of marsepein? (zit met net te bedenken dat marsepein beter is, icing is nat dat gaat toch niet goed met fondant?)

- Oeps, je maakt een fout, het loopt uit. Kan je de icing er dan weer afhalen? En zo ja, wat is de beste manier?

- Het wordt maar een 15 cm. probeertaartje. Hier past de stencil aan de zijkant 2 x. Hoe moet ik dat doen. Eerst de ene helft, dan wachten tot het droog is en dan pas de andere helft of het toch wagen met de kans dat ik een zijkant over een reeds gestencild stuk aanraak. Wat is jouw ervaring.

- Heb je zo wie zo nog tips, heeeeeel graag.  :Y

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

Re: Stencilen met icing, ik heb nog wat vragen

1. kan beide, stevige royal icing maken

2. als je stevige royal icing maakt, loopt het niet uit. Als je een foutje hebt gemaakt kun je het soms weghalen, maar dit ligt aan de kleur van je RI en van je bekleding. Als je voor veilig wilt gaan, zou ik voor wit op wit gaan, of roze op roze etc

3. eerst wachten tot het droog is, geef het een (gokje) half uur/uurtje

4. het is per stencill afhankelijk of deze geschikt is voor ronde taarten, zeker voor kleine ronde taartjes :) Buig je stencill meer eens, en kijk goed of er stukje stencill uitsteken, dat zijn de plekjes waar je goed op moet letten, dat je niet de RI onder je stencill smeert

Hier staan wat filmpjes over stencillen van de makers van designer stencills

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Re: Stencilen met icing, ik heb nog wat vragen

tipsytaartje schreef:

1. kan beide, stevige royal icing maken

2. als je stevige royal icing maakt, loopt het niet uit. Als je een foutje hebt gemaakt kun je het soms weghalen, maar dit ligt aan de kleur van je RI en van je bekleding. Als je voor veilig wilt gaan, zou ik voor wit op wit gaan, of roze op roze etc

3. eerst wachten tot het droog is, geef het een (gokje) half uur/uurtje

4. het is per stencill afhankelijk of deze geschikt is voor ronde taarten, zeker voor kleine ronde taartjes :) Buig je stencill meer eens, en kijk goed of er stukje stencill uitsteken, dat zijn de plekjes waar je goed op moet letten, dat je niet de RI onder je stencill smeert

Hier staan wat filmpjes over stencillen van de makers van designer stencills

Bedankt!  :Y  Deze link heb ik nog niet eerder gezien en bedankt voor de andere tips. Voor veilig kiezen is behalve veilig ook mooi, eenvoudig chique, dus eigenlijk een goede keuze.
Ga zo dus alvast mijn "huiswerk" voor morgen maar maken, voorbereiden. :)

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl