1

Onderwerp: Ik zoek inspiratie voor de taart van mijn man

Hoi allemaal

De titel zegt het al. Mijn man wordt 41 dit weekend, en ik ga natuurlijk een taart bakken. Probleem is dat ik eigenlijk niks leuks weet te bedenken (en hij zelf ook niet). Hij is enorm lego-freak, en star wars lego in het bijzonder, maar daar heb ik in het verleden als taarten van gemaakt. En verder spaart hij espresso-kopjes maar niet fanatiek. En dat lijkt me lastig in een taart te vatten. Hij enige wat hij kon bedenken was een taart met apple-logo, maar dat vind ik eigenlijk een beetje saai.

Heeft iemand een briljant idee? Het wordt een ronde taart trouwens van 25 cm (net uit de oven).

Groetjes van Karin

2

Re: Ik zoek inspiratie voor de taart van mijn man

lekker met ganache aan de slag. Je zou dan nog lekker aan de slag kunnen met botercreme spuiten en mooie chocolade krul ofzo on top of als je chocofingers in huis hebt zijkant daar nog mee bekleden. Je zou dan ook lekker kunnen vullen met kersen en slagroom...............
of banaan en en slagroom.........

3

Heb ik niet zulke goede ervaringen mee, met ganache gieten. Werd niet zo mooi, en ik wil eigenlijk ook gewoon marsepein.
Maar wel bedankt voor het meedenken hoor!

4 Laatst bewerkt door smarianne (04-11-2010 19:45)

herfst tafereeltje of een cadeautaartje met strik  :think:
iets in de muziek stijl.........
vind ie een figuurtje van een stripverhaal niet leuk?

5

Iets anders wat met Apple te maken heeft op de taart: ipod, ipad, laptop, iphone???

Of de appel van Apple snijden uit je biscuit? Er zijn best hele leuke voorbeelden te vinden op het net, hoeft niet saai te zijn.

Succes!

Groetjes Maji

6

Ik heb hard met je meegedacht, aangezien mijn ventje over een paar weken 40 wordt...
en ik kom zojuist op de "bierdop"! Eigenlijk oorzaak dat ie gisteren even met een paar vrienden een biertje had gepakt en nu constateerde dat ie er toch wat minder goed tegenkan dan vroeger.  :lol:

~ Never waste a good crisis... ~

7

Dank je wel voor het meedenken allemaal.
Dit is het uiteindelijk geworden, toch apple, maar heel kleurig:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=121973

Groetjes van Karin