Onderwerp: Publieksprijs zeeuwse taartenwedstrijd
Mijn eerste wedstrijd ooit, eindelijk eens een taartenwedstrijd in de buurt met een hele leuke prijs, een kidchenaid. Helaas de mixer niet gewonnen, maar wel de publieksprijs in de wacht gesleept. Ik was ook niet helemaal tevreden over de taart, de rok van de boerin was wat aan het verzakken gegaan. Waarschijnlijk toch teveel laagjes met vulling(5 laagjes) gedaan en omdat het niet in de koelkast stond, wordt de botercreme natuurlijk ook zacht. Het hoofd van de boerin is van massief marsepein en toen ik dat bovenop het lijf zette ging de boel een beetje verzakken helaas. En natuurlijk geen tijd meer om nog wat nieuws te maken. Weer wat geleerd voor een volgende keer!
De taart is gebaseerd op de walcherse klederdracht. Op het onderbord heb ik het stofje van de schort van de walcherse klederdracht nagetekend, de ondertaart is versierd met zeeuwse knopen (een zeeuws klederdracht sierraad) met daartussen bloedkoralen. En hierbovenop een walcherse boerin in klederdracht.
Op het bord, de ondertaart en het hoofdje was ik het meest tevreden. Met de rok en het lijf van de boerin wat minder...
Nou, hier komen de foto's dan:
Groetjes Marieke