1

Onderwerp: 'lijntjes laten vallen'

hii,

ik wil eind deze maand mijn eerste taart maken, maar ik weet niet hoe ik de zijkant moet versieren... het wordt een rechthoekige taart..
heeft iemand een idee?

2

Re: 'lijntjes laten vallen'

Ik begrijp je vraag niet zo goed?

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

3

nou, de zijkant van de taart...
ik heb een filmpje opgezocht! :)
dit wil ik gaan doen: http://www.youtube.com/watch?v=c6QCrxWOFYo
maar welk spul gebruik je daarvoor? ooh ik zie net dat het botercreme is  :lol:  maar wat is corn syrup??  :+

4

Je kan het ook met Royal Icing doen! Maar het vergt wel enige oefening hoor!

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

5

een ander leuk ideetje dan?  :P
ik wou eerst een 'kussen look' doen maar ik weet niet hoe  :s
of misschien gewoon alleen een randje aan de onderkant? ik heb echt geen idee  :/  alleen zo een randje vind ik n beetje leeg eigenlijk...

6

Dit kan je ook met de sugargun doen denk ik.  Het is wel heel veel werk.

En je moet eerst lijntjes maken en ze er dan pas opdoen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

het is mijn eerste taart dus weet niet wat een sugargun is :p denk ook niet dat ik er 1 heb  :D  nouja, misschien een keer bij een andere taart dan.. dan hou ik deze lekker simpel/mooi, heb geen zin om midden in de nacht nog een taart te maken omdat de eerste is mislukt  :lol:

8

Omdat het je eerste taart is.. Je kan ook heel veel leuke uitstekers gebruiken of een stuk lint om je zijkant mooi af te werken!

Bij mij is het altijd zo dat de onderkant ( de rand) niet zo netjes is ( hahah nog een beginner) dus dan verdoezel ik dat met zo'n randje of lintje.. Je zijkant is dan ook meteen leuk versierd!

Het ziet er inderdaad wel erg mooi uit op het filmpje.. Maar dan zou je misschien eerst een cake ( een kleintje of een dummy) moeten maken om te oefenen....

Succes ermee!

tanyawesterhoff.wix.com/tanyastaarten

9

Ik zou deze techniek inderdaad niet gaan gebruiken op je eerste taartje  :nooo , want dat vergt echt wel heel wat oefening  :Y  (ook al ziet het er op het filmpje heel simpel uit  :lol: .

Er zijn al verschillende topics over hoe je je taartje kunt afwerken met een mooi randje aan de onderkant (met of zonder tappits)
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=115409

10

dan wordt het dus denk ik een lintje :p
bedankt voor jullie reacties! ik zal wel eerst een beetje gaan oefenen met die techniek dan :p mayb voor mijn tweede taart dan ofzo