1

Onderwerp: Mascarponevulling met.....?

Komend weekend wil ik weer een taartje bakken. Ik heb nog een bakje met mascarpone over. Ik wil dit nu als vulling gebruiken. Waarmee kun je mascarpone mee combineren? Is mascarpone ook lekker met mango? Ik zat de denken aan een laag mascarpone gemengd met stukjes mango (uit de diepvries) en een laag jam mango/perzik jam. Zou dat lekker zijn? Of moet ik ook een beetje jam door de mascarpone heen mengen?

Of iets met chocola?

2

Re: Mascarponevulling met.....?

Het klinkt allemaal wel lekker wat je bedacht hebt!

nog niet echt met mascarpone gewerkt voor een taart maar je kan het zo houden, maar ook mengen met iets als jam of gewoon wat suiker en vanille of citroen essence.

Succes en laat het even weten wat het word en of het gesmaakt heeft!  :thumb:

3

Oooh bij recepten staat een heerlijke caramel-mascarpone vulling! Die is echt goddelijk! En heel simpel. Mascarpone met verse mango gaat schiften, dan moet je eerst de mango pureren en met gelatine mengen, of koudbinder over de mango strooien. Ik ben geen voorstander van jam... is een patidess smaakje een optie?

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

4

Ik gebruik mascarpone in combinatie met lemoncurd. (vaak doe ik wel een zakje vanillesuiker erdoor...maar dat is persoonlijk denk ik...)
Ik combineer de lemonmascarpone dan samen met Mona citroenkwarktaartpudding! MMMM lekker fris! :Y
1 laag lemonmascarpone en daarboven 2 lagen Mona.

Met mango heb ik het nog nooit gedaan, maar klinkt ook erg lekker. :)

ik doe hem in combinatie met zwarte kersen jam zoooo lekker
En dan in een choco biscuit

6

Bedankt voor de tips. Ik ga de mango wel pureren, maar waarom moet er gelatine bij. En hoeveel gelatine moet er bij?

Ik heb helass geen patidess in huis. Maar staat wel op mijn lijstje.

7

Ben nu bezig met een taart bakken en ga het morgen vullen.

Ik heb inmiddels mango patidess gehaald en wil door de mascarpone heen doen.

Jan van mango/perzik kon ik nergens vinden. Ik wil de taart vullen met twee dunne lagen mascarpone met mango patidess en nog een laag met iets anders. Wat raden jullie aan? Wat is lekker?

Voor het afsmeren: ik wil eigenlijk gaan afsmeren met nutella. Is dat lekker? Doen jullie dat ook wel eens? Volgens FAQ kan dat in ieder geval wel. Of zal ik toch botercreme 1:1 maken en mango patidess doorheen doen?

8

Hoi,

Ik heb gisteren een taart gevuld met mascarpone in combinatie met slagroom en op de tweede laag aardbeienjam.

En iedereen vond het lekker vandaag.  :9  En ik blij... :D

Miruna's Cakes te Helmond