1

Onderwerp: Kroontje

Dames ik heb even een vraag. Ik heb zojuist een kroontje gemaakt. Hij zit nu nog om een keukenrol heen... Maar hoe krijg ik hem daar strakjes netjes vanaf??? En de achterkant van mij kroontje,waar de lappen over elkaar heen gaan is oerlelijk... Hoe krijg je dat mooi glad?

Alvast bedankt!

2

Re: Kroontje

dat wil ik ook graag weten (vandaar deze reactie ;) )

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3 Laatst bewerkt door Ottolien (03-11-2010 21:48)

Heb je ook vershoudfolie om de rol gedaan???
Dan moet je hem eraf kunnen schuiven.

Die overlapping moet je proberen glad te strijken, ik doe dan met een tooltje, maar ik weet niet hoe die heet, en met m'n vinger. Maar ik zelf zorg er vaak voor dat het niet overlapt, maar aansluit en dat lijm ik dan aan elkaar (met wat trekken lukt dat best ;) ). Wel zorgen dat er geen lijm onder je fondant komt, want dan zit je folie even vast O-) .

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

ik leg de lap nooit over elkaar, maar tegen elkaar aan, dus ik snij overtollig fondant af. Als je fondant hard is geworden, kun je de rol er tussenuit halen. Heel voorzichtig aan de puntje voelen zou bijvoorbeeld een manier zijn om het te testen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Hmmm...Geen vershousfolie gebruikt... Dan ben ik bang dat ik hem toch over nieuw moet maken...  :grr:

6

Gaat het met aluminiumfolie niet makkelijker eigenlijk?

7

Deborah schreef:

Hmmm...Geen vershousfolie gebruikt... Dan ben ik bang dat ik hem toch over nieuw moet maken...  :grr:

Als het goed hard is kun je hem er wel afhalen denk ik!

Groetjes,
Michelle