Onderwerp: Beginnersvraag over icing
ik heb alles al afgestruind maar toch blijft het me nog een beetje onduidelijk. Dus stel ik mijn groentjes vraag toch maar even in de hoop niet bekogeld te worden met icing
Ik weet dat Icing een algemene term is.
Botercreme 1:1 gebruikt wordt om de taart af te smeren alvorens je deze bekleed met fondant/marsepein.
Royal Icing is om mee te decoreren/spuiten en is op basis van eiwit, en je hebt ook buttercream/botercreme om mee decoreren/spuiten.
Maar wanneer gebruik je nou het best Royal Icing en wanneer botercreme/buttercream om te decoreren/spuiten? Bijv om dunne lijntjes of gras te spuiten?
En als je moet kleuren wat is dan beter.
Voor mijn taart heb ik Royal Icing gemaakt van funcakes welke ik hier gekocht heb. Deze heb ik groen gekleurd voor mijn eerste taart.
De mix was met mijn hema handmixertje van 200watt best lastig te maken. Toen wilde ik het groen kleuren. Dat heb ik met kleurgel van Wilton gedaan. Ik had daar best veel van nodig voor het zo groen werd en heb er ook een beetje zwart bij gedaan. Maar de Royal icing bleef een beetje slap. Soms als ik gras opspoot met de grastip zakte het snel in elkaar, wat wel een beetje zichtbaar is hier en daar . Dit is dus eigenlijk vraag nr2. hoe kleur je het beste en wat is makkelijker met kleuren? RI of buttercream?
Wat is beter kleurenpoeder/pasta/vloeistof-gel ?
groetjes
Marco
Volg me op Twitter!! : http://twitter.com/#!/MrBreeVandeKamp