1

Onderwerp: poppetje valt om zelfs met spaghetti

Wie kan me helpen?

Ik heb al een aantal X een poppetje geboeteseerd en doe netjes tylose door de fondant.
De poppetjes maak ik als volgt:
voeten
benen: uit 1 geheel
armen en bovenlijf: uit 1 geheel
handjes
hoofd

In alles steek ik spaghetti zodat alles stevig in elkaar gezet kan worden, maar op de één of andere manier zit er teveel ruimte tussen de spaghetti en het fondant en als ik het poppetje in elkaar zet valt hij om omdat hij overhelt naar één kant.
Op de demonstratie van Annelies tijdens te T&T (waarvoor nog mijn dank en complimenten) zag ik dat ze bolletjes fondant in de gaatjes stak waar ze de spaghetti in deed.
Ik maak de delen die op elkaar rustten iets nat zodat ook dit hecht.

Misschien ben ik te ongeduldig en zet ik het poppetje te snel in elkaar. Dit ook om de verhouding te controleren. Meestal laat ik zo'n halve tot hele dag drogen.
Wie heeft er nog tips voor mij. Ik heb al wel het één en ander hierover gevonden, maar nog geen advies voor mijn probleem:

Wat te doen bij teveel ruimte tussen fondant en spaghettie én hoe voorkom je dat je poppetje overhelt.

Enorm bedankt voor jullie hulp en het medenken.
'k Ben een beetje radeloos en boetseermoe!

Nathalie

I never met a calorie I didn't like!
https://www.facebook.com/Bakblikkie?ref=nf

2

Re: poppetje valt om zelfs met spaghetti

ik wil binnenkort ook een poging tot boetseren wagen dus ik lees mee!

N-Joy Cakes

3 Laatst bewerkt door Post (03-11-2010 17:57)

Re: poppetje valt om zelfs met spaghetti

misschien de spagetti insmeren met tyloselijm. En anders moet je voor cocktailprikkertjes gaan (die lym ik ook altijd even), bij mij is nog nooit iets omgevallen... succes met proberen!

groeten, Bianca
TAART in huis