1

Onderwerp: jem cutters (six petal daisy cutters)

Hoi,

Zojuist mijn net bestelde spullen opgehaald in de winkel, o.a. een six petal daisy cutter van Jem. Meteen de beschrijving gelezen en wat me meteen opviel is dat ze hem op de beschrijving totaal anders gebruiken dan dat ik hem dacht te gebruiken. Heeft iemand ervaring met deze cutters? In de beschrijving hebben ze het over een 'mexican hat' en gebruiken ze de cutter om daaruit de blaadjes te snijden...Wie o wie heeft hier ervaring mee?

2

Re: jem cutters (six petal daisy cutters)

Ik ben benieuwd wat er allemaal in de beschrijving staat.

Als je eerst een mexican hat maakt, dan heb je dus al de onderkant van je bloem. Staat er in de beschrijving dat je ook bloemdraad moet gebruiken of zo??

Groetjes San

3

ja klopt! ze maken eerst 'the maxican hat'. Op het laatst doen ze er wel bloemdraad doorheen, maar eerst staan er nog een aantal stappen nl 'place the cutter over the base of the hat. Use your fingers to cut around the edge of the cutter. en dan een aantal stappen om het mooi vorm te geven met de tools en vervlgens het draad.

Maar het lijkt erop dat ik eerst uit het hoetje de bloem moet snijden, en dat lijkt mij wel erg lastig...Vraag me af hoe ik dat het beste kan doen..

Ideen?

4

ik heb hem bij deze (langs de zijkant zie je er net 1) en deze gebruikt.
Ik vind het best een schattig bloementje. Maar wat staat er dan op de beschrijving want die lees ik eigenlijk nooit  O-)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

:lol: Ottolien! Hier nog zo één  :lol:
Ik gebruik de bloemetjes gewoon als uitsteker, zelfde effect als bij Ottolien op de taarten. Stukje vershoudfolie over de marsepein/fondant en dan steken. Of eruit wippen met naald.

Groetjes Maji

6

hoihoi,

heb hem vandaag even snel getest met een klein restje fondant wat ik nog had liggen. Bloemetjes worden erg leuk, maar komen niet echt goed uit de vorm. Even oefenen, zodat het puntje mooi recht achter het bloemetje komt en hij netjes uit het vormpje komt. maar het zorg wel weer voor een leuke variatie!

bedankt voor alle tips tot nu toe!

Susanne