1

Onderwerp: sponge cake mix zwaar; welke goed als taartbasis?

:) in een van mijn eerdere berichten heeft iemand het er over  dat de biscuit mix ( voor sponge cake van Funcakes) zwaar is voor een taart. Ik vind die ook altijd wel redelijk zwaar van gewicht maar heb nog niet eerder iets anders voor mijn taarten als basis gebruikt dan biscuitmix (wel van verschillende merken). Nu weet ik dat er velen onder jullie zijn die gewoon cakemix als basis doen, maar heeft iemand een tip voor een 'lichtere' mix? :s
ik leer iedere dag nog zoveel van jullie tips..... :lol:
groetjes, Suzanne

voortaan wensen met een Taartje i.p.v. een kaartje... door wensTaart

Re: sponge cake mix zwaar; welke goed als taartbasis?

je vind het gebruiken van kapsels te zwaar voor je taart? En nu wil je overstappen op cake??? Cake is nog zwaarder he. Lichter en luchtiger  dan kapsel kun je niet gaan....
waar heb  je dat gelezen dan? Ben wel benieuwd, maar heb geen zin om in alle topics te lezen waar jij hebt gereageerd :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Ja ik ben ook beneiuwd, ik gebruik altijd biscuit als basis

N-Joy Cakes

4

tipsytaartje schreef:

je vind het gebruiken van kapsels te zwaar voor je taart? En nu wil je overstappen op cake??? Cake is nog zwaarder he. Lichter en luchtiger  dan kapsel kun je niet gaan....
waar heb  je dat gelezen dan? Ben wel benieuwd, maar heb geen zin om in alle topics te lezen waar jij hebt gereageerd :)

Bedankt voor je reactie. ik vind de biscuitmix ook heerlijk luchtig en wil zeker geen cakemix gaan gebruiken ( vind ik veel vetter).
Ik vind zelf ook de mix niet zwaar maar het bericht waar dat in besproken werd ging over wanneer je ze gaat stapelen. Als de taarten gevuld en gedecoreerd zijn kun je ze ook moeilijk verplaatsen of oppakken vanwege het gewicht (vind ik). Ik beschadig de taart dan wel eens uit onhandigheid. :x

voortaan wensen met een Taartje i.p.v. een kaartje... door wensTaart