1

Onderwerp: Spoed! Hoe lang toblerone mousse mixen

De vraag zegt het al ik ben de toblerone vulling aan het maken en nu heb ikal eeen 10-15 gemixt en het is nog erg dun (niet waterig). Maar ik ben bang dat het zometeen mis gaat dus hoe lang duurt dit mixen en hoe stevig moet het zijn? Evt. gelatine toevoegen en in de koelkast zetten??????

Bedankt weer!!

Groetjes,
Angela

2

Re: Spoed! Hoe lang toblerone mousse mixen

Ik weet niet of het nog op tijd is. Maar ik had er ook last van. Heb hem toen in de koelkast gezet even. Ja weet niet precies hoelang. En daarna nog eens gemixt toen werd het wel dikker.
Succes en laat even weten of het wat geworden is.

3

Goed koud laten worden!
Ik zet het altijd heel even in de vriezer, dan is het zo koud!

Mijn taarten zien?? Kijk dan op www.cakecompany.nl

4

je moet hem heel koud en niet te lang mixen anders wordt de slagroom boter. Zet anders je kom eens in een bak met ijswater als je mixt dan wordt je mousse niet warm

groetjes Kim http://www.mijnalbum.nl/Album-VWDN4MEV
Begin elke dag met een stralende lach!

5

Ik denk inderdaad dat het te warm was. Het was wel koud geworden maar ik had het beter in de koelkast kunnen zetten voordat ik het ging mixen. Weer wat van geleerd.

Uiteindelijk heb ik er drie blaadjes gelatine in gedaan en in de koelkast gezet een paar uurtjes en toen was hij goed  stevig. De slagroom had ik denk ik al bijna kapot geslagen zoals wij dat hier noemen maar het was nog lekker dus.... gewoon op de taart gedaan.

Bedankt in ieder geval voor het meedenken en de tips. De taart staat intussen bij de show off.

Groetjes,
Angela