Onderwerp: kleur van zwarte piet
Ik wil een piete taart gaan maken maar nu is me vraag welke kleur kan ik het beste gebruiken zwart of bruin?
Heb al naar plaatjes gekeken maar kwam er niet echt uit.
Groetjes Eertje
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » kleur van zwarte piet
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik wil een piete taart gaan maken maar nu is me vraag welke kleur kan ik het beste gebruiken zwart of bruin?
Heb al naar plaatjes gekeken maar kwam er niet echt uit.
Groetjes Eertje
Wat jezelf leuk vind, sommige pieten zijn zwarter dan zwart en andere zijn weer bruin!
Voor mij moet een zwarte piet ook zwart zijn. Anders is het toch geen zwarte piet, maar bruine piet? (Een paar jaar geleden hadden ze, ik meen in Amsterdam, een actie met alle kleuren pieten van de regenboog, maar dat was achteraf geloof ik geen succes.) Pieten zijn bovendien zwart door het roet uit de schoorsteen en dat is toch ook niet bruin.
de 'echte' zwarte pieten (die van tv dus ) zijn bruin hoor en niet zwart! Moet zeggen dat ik die ook veel mooier vind dan zwarte zwarte pieten. Misschien iets minder eng ofzo? (al vind ik zwarte pieten altijd eng, of ze nou zwart zijn of bruin
)
Nou ja, misschien vind ik dan wel dat ze zwart horen omdat ik bruin nergens op vind slaan. Mijn (bruine) zoontje krijgt nl elk jaar te horen dat hij zich niet meer hoeft te schminken en dat ie een echte zwarte piet is. Als pieten zich nou gewoon netjes zwart schminken ipv bruin dan klopt het gewoon weer.
Om te schminken is donker bruin mooier, maar voor een taart zou ik zwart nemen.
Of zwart en bruin gemengd. Dan is het toch heeel donker en bijna zwart, maar niet zo hard als pikzwart.
deze vraag wilde ik ook gaan stellen! Dus lees even mee en vul even een stukje aan (*als je dat niet erg vind )
Ik gebruik fondant...kan ik die zelf kleuren in de goede kleur? Zo ja welke kleur en van welk merk kan ik dan het beste gebruiken?
volgens mij zijn de zwarte pieten op tv donker bruin omdat zwart niet meer mag. dit ivb discriminatie (onzin omdat ze zwart zijn van roet.)
ik zou ze dus donker bruin houden is toch net iets vriendelijker.
groetjes
volgens mij zijn de zwarte pieten op tv donker bruin omdat zwart niet meer mag. dit ivb discriminatie (onzin omdat ze zwart zijn van roet.)
groetjes
Het is niet ivm discriminatie, maar omdat de kinderen te bang zouden zijn voor een zwarte, zwarte piet.
Ik ga toch echt voor zwart. Het heet niet voor niets een Zwarte Piet. Heb trouwens ook nog nooit bruin roet uit een schoorsteen zien komen.
Al die flauwekul om steeds dingen na jaren te gaan veranderen. Tradities moeten gewoon blijven zoals ze begonnen zijn...
Sorry, moest me even van het hart.
Er zijn verschillende versies over waarom een zwarte piet zwart is...... Maar goed, ik zou ook zwart en bruin mengen. Ik heb eens een zwarte zwarte piet in de Taartenparade gezien maar die vond ik niet mooi. Toch te zwart. Bruin is weer te licht. Dus..mengen
iedereen bedankt ik denk dat ik dan zwart met bruin meng want de taarten met een echte zwarte piet vond ik niet heel mooi dus ga me best maar met mengen doen om er een leuke kleur van te maken.
Mirjam die jeugd van tegenwoordig ook he. Het slaat echt nergens op dat je zoontje dat te horen krijgt. Maar kan me dan ook wel voorstellen dat je dan zeg dat ze echt zwart moeten zijn.
Kelly1609 nee hoor niet erg hoop dat je antwoord er ook tussen zit.
Groetjes Eertje
svennie schreef:volgens mij zijn de zwarte pieten op tv donker bruin omdat zwart niet meer mag. dit ivb discriminatie (onzin omdat ze zwart zijn van roet.)
groetjes
Het is niet ivm discriminatie, maar omdat de kinderen te bang zouden zijn voor een zwarte, zwarte piet.
Ik ga toch echt voor zwart. Het heet niet voor niets een Zwarte Piet. Heb trouwens ook nog nooit bruin roet uit een schoorsteen zien komen.Al die flauwekul om steeds dingen na jaren te gaan veranderen. Tradities moeten gewoon blijven zoals ze begonnen zijn...
Sorry, moest me even van het hart.
Ha, met jou kan ik praten!!
@eertje: Hoezo jeugd? Het wordt net zo vaak door volwassenen gezegd hoor!!
@Svennie: Bruin vind ik veel discriminerender. Dat zou impliceren dat het knechtjes zijn met een donkere huid. Nee hoor, ik ga ook voor de roet uit de schoorsteen. Maakt het ook meteen veel logischer uit te leggen waarom het zwart niet altijd even mooi dekt in de nek of zo!!
Mirjam ik zei jeugd omdat ik het alleen nog maar uit de mond van jeugd heb gehoord vandaar.
De herkomst van de Zwarte Piet
Is toch echt zo duidelijk niet
De een zegt Moor, de ander roet
Hoe krijgt hij toch zo'n zwarte toet?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_Piet
Trouwens, als je roet op je gezicht smeert wordt het nooit helemaal zwart hoor. Ik heb het al eens geprobeerd
Met de groeten van Sinterklaas
En zijn trouwe Pieterbaas
Mijn vriend en ik zijn al jaren op verschillende locaties zwarte piet.
Vandaag was mijn vriend donker bruin.
Volgende week is hij zwart en ik donker bruin.
En de week daarna ben ik weer zwart.
En we worden beide met originele zwarte pieten schmink bewerkt.
Dit ben ik
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » kleur van zwarte piet