1

Onderwerp: sugarcraft gun, ik snap het niet.

Hoi,

ik weet het...de site staat er vol mee, maar ik snap het niet. :grr:

1: die rode hendel, kan je die ook anders doen? Hij is nu een beetje naar beneden...maar kan em dan niet vasthouden en duwen tegelijk.

2: is het wijs om er nooit fondant in te doen, waar tylose inzit?
ik dacht em even te testen...duwen....kwam niks......veel te hard.
Moeten jullie ook zo hard duwen? ik krijg er bijna niks uit, heb al een zere arm (waarschijnlijk door de Tylose :grr:  :grr: )

3: Mijn crisco komt eind van de maand binnen....uit amerika. Kan ik tijdelijk wat anders gebruiken? Iets van vettig iets? Ik kan hier bij super de boer alleen frituurvetkopen, maar geen plantaardig iets.

4: is er ergens een nederlandse beschrijving? En dat witte dingetje, waar je Fondant/Marsepein voor komt, kan die eraf? die moet ook schoon gemaakt.

5: schoonmaken: met heet water, en aan de lucht laten drogen?

Sorry als ik dubbele vragen stel, maar kon het niet echt vinden.

Groetjes Christa!

2

Re: sugarcraft gun, ik snap het niet.

ik probeer een paar vragen te beantwoorden.

met het handvat weet ik niet echt wat je bedoelt er is maar 1 manier om die erop te draaien. vaak is er wel hij ijzere dingetje die je even terug moet doen.

crisco kun je ook bij de meeste toko's halen.
of bij de leukste taartenshop

het is niet handig om er fondant met tylose in te doen want dat werkt niet.

shoonmaken is gewoon met heet water.

Neem ook is een kijkje op mijn Facebook en liken natuurlijk https://www.facebook.com/SvenniesTaartenhuys?ref=hl

3

zit je sugargun wel goed in elkaar?
je moet duwen op de rode hendel. je knijpt zeg maar de fondant eruit.

je moet de fondant goed kneden, zodat hij soepeler is voordat je hem in de sugargun doet. en ik gebruik soms een klein beetje crisco, zodat de fondant nog iets soepeler wordt. De crisco bestel ik altijd in de webshop.

Je kunt de bovenkant van de sugargun losdraaien, dan komt het witte dingetje eruit, en kun je het met goed heet water schoonmaken. en aan de lucht laten drogen.

Als je de sugargun op deze manier gebruikt werkt hij helemaal goed. (tenminste bij mij) :)

Heel veel succes!!

4

Bedoel je met de eerste vraag dat je niet op de zwarte knop bovenop kan duwen terwijl je de rode hendel inknijpt?????

Want je kan die zwarte knop ook met je kin naar beneden duwen ;) . Of met 1 hand duwen en met de andere hand de knop naar beneden drukken.

:think:  :think:  :think:

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Christa163 schreef:

Hoi,

ik weet het...de site staat er vol mee, maar ik snap het niet. :grr:

1: die rode hendel, kan je die ook anders doen? Hij is nu een beetje naar beneden...maar kan em dan niet vasthouden en duwen tegelijk.

Ik snap ook niet helemaal wat je bedoelt, maar misschien zit het ijzeren puntje niet op de vier plaatjes? Soms zit deze naar achteren geklapt, moet je hem even terug duwen.

2: is het wijs om er nooit fondant in te doen, waar tylose inzit?
ik dacht em even te testen...duwen....kwam niks......veel te hard.
Moeten jullie ook zo hard duwen? ik krijg er bijna niks uit, heb al een zere arm (waarschijnlijk door de Tylose :grr:  :grr: )

Het materiaal moet echt soepel zijn, dus goed doorkneed. Tylose zou ik dus niet doen nee...

3: Mijn crisco komt eind van de maand binnen....uit amerika. Kan ik tijdelijk wat anders gebruiken? Iets van vettig iets? Ik kan hier bij super de boer alleen frituurvetkopen, maar geen plantaardig iets.

Volgens mij kan een beetje frituurvet ook.

4: is er ergens een nederlandse beschrijving? En dat witte dingetje, waar je Fondant/Marsepein voor komt, kan die eraf? die moet ook schoon gemaakt.

Hier staat ook nog het een en ander, op de foto zie je duidelijk het puntje van de rode hendel.
www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=48845

5: schoonmaken: met heet water, en aan de lucht laten drogen?

Steeltje met wit dingetje, zwarte kokertje en "dekseltje" gooi ik in de vaatwasser. De schijfjes en het knopje leg ik in heet water.

Sorry als ik dubbele vragen stel, maar kon het niet echt vinden.

6

het ijzeren puntje zit naast het veertje en zit naar beneden...zodra ik die omhoog duw, valt ie meteen weer naar beneden.....
ik ga daar nog eens naar kijken....ik kan heel moeilijk uitleggen wat ik met het rode hendeltje bedoel....dus laat die maar even zitten.

ik zal straks mijn man eens laten kijken naar dat ding. :cool:

Groetjes Christa!

7

Christa163 schreef:

het ijzeren puntje zit naast het veertje en zit naar beneden...zodra ik die omhoog duw, valt ie meteen weer naar beneden.....
ik ga daar nog eens naar kijken....ik kan heel moeilijk uitleggen wat ik met het rode hendeltje bedoel....dus laat die maar even zitten.

ik zal straks mijn man eens laten kijken naar dat ding. :cool:

Hier http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2125980880 heb ik (onduidelijke foto) ooit neergezet van hoe het ijzeren puntje t.o.v. het veertje en de plaatjes hoort te zitten..........

En hier: http://www.facebook.com/album.php?aid=1 … 6756480963 zie je ook een foto van hoe je de gun in je hand houdt om vervolgens te knijpen........

8

Zoals ik al zei, heb ik Vincent even laten kijken.....en ja hoor :Y , het is gelukt....dat pinnetje zat niet goed, heb ie even goed gemaakt. Nu even kijken waar toch al die dingetjes voor zijn....gras had ik al weten te doen....whahahhhahahha, dat vierkantje is die voor de baksteentjes??? die heb ik namenlijk volgende week nodig.... :lol:

Groetjes Christa!