1

Onderwerp: marsepeintaart

Hallo,

Ik bak jaarlijks voor m'n dochters de verjaardagstaart en dat komt er weer aan. Ik wil de zaken nu weer wat mooier aanpakken, maar zit nog met wat vraagjes.
Ik wil een taart bakken met marsepein bekleed, daarna met fondant. Mijn vragen zijn, hoeveel botercreme doe ik in de tussenlaag zodat hij niet te droog word en hoe dik smeer ik de creme over de buitenkant? Als ik het kapsel 's avonds bak, kan ik dan ook al de marsepein en fondant op diezelfde avond aanbrengen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

2

Re: marsepeintaart

Hallo daar,

Wat ik altijd doe om ervoor te zorgen dat mijn taart niet droog wordt is hem helemaal, dus rondom en tussen de lagen in te smeren met gelei. (Zie abricozengelei bij recepten helemaal links)
Ook snijd ik hem liever in drie lagen waarbij ik 1 keer een jam vulling tussen smeer en 1 laag met botercreme extra, is toch wat minder zoet dan gewone botercreme. Dat doe ik niet zo vreselijk dik hoor, ik denk 1 cm.
Aan de buitenkant gebruik ik het liefst wel de gewone botercreme omdat die steviger is, de zachtere duw je toch wat sneller weg bij het bekleden.
Ook dat kan zo dik of dun als je wilt, ik doe dat net niet dekkend zeg maar, als je dat erg zoet vind kun je bij het mixen ook wat citroen zuur of sap toevoegen.

Ik zou het kapsel echt een dag eerder bakken, dan is hij wat steviger.
Je kunt trouwens ook kiezen voor alleen fondant of marsepein, is wel een stuk minder zoet maar dat is net wat je zelf wilt natuurlijk.

Ik hoop dat je hier wat mee kan, succes in ieder geval.
Zet je het resultaat wel op de schow off?
We zijn hier namenlijk allemaal wel erg nieuwsgierig van aard. ;)

Groetjes Wendy.

3

Re: marsepeintaart

Hoi Paps!

Ik denk dat je geen rolfondant bedoelde, maar de vloeibare (glazuur)? Daar moet nl. idd eerst marsepein onder. Als ik botercr