1

Onderwerp: Marsepein kleuren, flink kneden of ...?

Weet er misschien iemand nog een andere manier dan flink kneden om marsepein te kleuren (met kleurstof)? Mijn man had het er over om de kitchen-aid het werk te laten doen (met de kneedhaak?) maar volgens mij kan dat niet. Hij zei dat toen hij ook aan het kneden was gezet door mij, haha.

Het lijkt een beetje rare vraag, maar het kneden is voor mij zo zwaar aangezien ik nekklachten heb.

Graag lees ik jullie oplossingen.

Groetjes, Mandy

Bekijk ook eens mijn website: http://www.detaartenprinses.nl/

2

Re: Marsepein kleuren, flink kneden of ...?

Hoi Mandy,

Ik laat het wel door de kitchenaid doen, maar mijn haak is er al eens op gebroken :-S hij is er dus niet echt voor geschikt omdat het vrij droog is. Ik heb als enige andere optie: je man laten kneden :D

Ik kneed overigens met mijn handpalmen op een werkblad, net zoals brooddeeg zeg maar. Kleinere hoeveelheden kneden is minder zwaar, je kunt ze dan later samen voegen om tot dezelfde kleur te komen.

Succes! Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Re: Marsepein kleuren, flink kneden of ...?

Ha Mandy, ja ik zit met hetzelfde, voor mij is het ook te zwaar, heb te weinig kracht in mijn spieren, en mijn man doet het ook :-) en Ja die vroeg het ook al of het niet in de keukenmachine kon :-D. Nu doet hij het inderdaad in kleinere stukjes en daarna samenvoegen en nog even doorkneden zoals Inge en  hij moest toch eerlijk toegeven dat het een "piece of cake" was ;-)

Ps. af en toe z´n lieveligstaart bakken helpt ook! :-D

Groetjes,
Lara

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

4

Re: Marsepein kleuren, flink kneden of ...?

Ik kneed niet echt, maar ik rol het stuk marsepein steeds tot een soort worstje en dan dubbel vouwen en weer rollen, enz. enz. Werkt ook prima en is een stuk minder zwaar. Wellicht zou je ook met je roller je stuk steeds een beetje plat kunnen rollen en dan dubbelvouwen, enz.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Re: Marsepein kleuren, flink kneden of ...?

Ik heb hier in het forum toch al eens eerder gelezen dat iemand de marsepein met de keukenmachine kleurde?.... (Ik neem aan dat het niet de kitchenaid was, maar zo'n ding met van die ronddraaiende messen.) Was ook goed voor een marmereffect.

Groetjes Evelien

6

Re: Marsepein kleuren, flink kneden of ...?

rollen, rollen en nog eens rollen :)

Gewoon worsten draaien tussen je handen, samenvouwen en weer draaien....

Het is een rotklus, vooral als je veel van dezelfde kleur nodig hebt.