1

Onderwerp: blonde vraag

Hoi allemaal,

durf het bijna niet te vragen maar misschien kan iemand me helpen want ik blijf het me toch afvragen. Bij recepten van cakes staat vaak dat de cake nog 3 dagen lekker is. Maar volgens de drie dagen regel ben ik dan net aan het decoreren en geef ik hem vaak pas de volgende dag weg. Bedoelen ze dan dat de cake na decoreren nog leker is, of staat mn cake de lekkerste tijd op te stijven voor de volgende stap? Ik ga nu maar vaak uit van de houdbaarheid van de vulling. O ja en daarover, bij slagroom hou ik 3 dagen aan, of is die geklopt net zo lang houdbaar als op de houdsbaarheid datum staat? Want nu moet mn taart dus de 4e dag op.

groetjes

2

Re: blonde vraag

Ik zou em bakken, de volgende dag decoreren en dan de dag daarna weggeven.

Persoonlijk vind ik overigens slagroom niet echt een geschikte vulling voor cake. Cake is steviger en zwaarder dan bv biscuit, daar past beter een stevige vulling bij zoals een creme.

Over de houdbaarheid van slagroom is de belangrijkste factor waar je taart staat (de temperatuur). SLagroom is langer houdbaar in een koeling. Dus als jij tijdens het decoreren je taart langere periodes in een warme keuken hebt staan, zou ik toch voorzichter zijn. Dan kun je beter een creme nemen, die zijn veel langer houdbaar. :-)

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl