1

Onderwerp: chocolade vierkantjes

Voor de decoratie van (wschl) petit fourtjes met een soort logo, zou ik dit logo op nog gesmolten chocolade willen gieten, zodat het logo ook echt 'in' de chocolade zit en niet erop.
Dus ik zou vierkantjes chocolade willen gieten, en dan als het nog warm is de figuur erop spuiten. Maar hoe krijg ik nu het best mooie vierkantjes? Als ik plastiekjes op maat knip, en de choc erop smeer en dan ergens laat drogen is het maar een heel dun laagje. En als het eraf loopt stolt de extra chocolade er mee aan en heb je weer geen vierkant...
Heeft iemand een oplossing of een idee?

2

Re: chocolade vierkantjes

op een plaat gieten en dan zodra het hard wordt met een warm mes snijden?

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

3

Volgens mij verkopen ze in sommige winkels ook vierkante chocolaadjes die zou je dan beetje kunnen opwarmen en dan erin leggen.

Of je kunt ze hier gewoon bestellen: http://www.gefelicitaart.nl/chocolade.h … YAodiwwCSA

4

kristien schreef:

Voor de decoratie van (wschl) petit fourtjes met een soort logo, zou ik dit logo op nog gesmolten chocolade willen gieten, zodat het logo ook echt 'in' de chocolade zit en niet erop.
Dus ik zou vierkantjes chocolade willen gieten, en dan als het nog warm is de figuur erop spuiten. Maar hoe krijg ik nu het best mooie vierkantjes? Als ik plastiekjes op maat knip, en de choc erop smeer en dan ergens laat drogen is het maar een heel dun laagje. En als het eraf loopt stolt de extra chocolade er mee aan en heb je weer geen vierkant...
Heeft iemand een oplossing of een idee?

De chocolade temperen tot de goede temperatuur, een velletja acetaat even oppoetsen emt wat katoenwol en hierop de chocolade storten, met een spatel verdelen totdat je de gewenst dikte hebt bereikt.

De chocolade enigzins af laten koelen, je spuitwerk erop zetten, verder af laten koelen tot je het 'leder' stadium hebt bereikt (nog wel buigbaar maar niet breekbaar) en nu met een scherp mes de vierkantjes snijden of met een vierkante uitsteker uitsteken, verder af laten koelen....

I believe in Sandy Claws

5

ik ga het zo eens proberen! ik laat weten of het gelukt is (maar het zal niet meer voor vandaag zijn)

6

kristien schreef:

ik ga het zo eens proberen! ik laat weten of het gelukt is (maar het zal niet meer voor vandaag zijn)

Voor een volgende keer kun je eens proberen om chocolade te 'schilderen' dit doe je met gekleurde cacaoboter (met kwast of airbrush) of spuiten met getemperde gekleurde witte chocolade. beide technieken zijn erg leuk om te gebruiken.

Met airbrushen kun je gebruik maken van een template die je maakt en werkt erg snel.

I believe in Sandy Claws

7

ja, de bedoeling is om de vierkantjes zwart (fondant chocola) te maken en erop te spuiten met gekleurde (rood en groen) witte chocolade