1

Onderwerp: Spoedje: Taartkarton iets kleiner dan kapsel?

Pff, na ongeveer 30 topics gelezen te hebben en even zoveel andere nog eens bekeken heb ik het antwoord dat ik zoek nog niet kunnen vinden.

Ik ga straks een taart bekleden waarvan het kapsel 21x21 cm (komt uit een Xenos springvorm) is. Nou heb ik een goud/zilver onderkarton dat 20x20 is. Deze dus: http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=854
Kan ik die gewoon gebruiken omdat ie heel iets kleiner is of gaat dit problemen opleveren?

Ik heb nog wel een grotere en ook dikkere, maar ik ben bang dat met afsmeren dat mooie karton al wat vettig viezig wordt. Wat te doen?

~ Never waste a good crisis... ~

2

Re: Spoedje: Taartkarton iets kleiner dan kapsel?

ja hoor, dat kan makkelijk

3

Ik denk ook dat dat prima kan, je moet de taart dan uiteindelijk natuurlijk wel op een grotere onderplaat /-bord zetten.

Als je het grote karton gebruikt en je wilt niet dat dat vies wordt dan kun je ook repen bakpapier net onder je taart schuiven, als je klaar bent trek je die er gemakkelijk onderuit en voila.... alles netjes schoon!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

Bedankt voor de antwoorden! Ik ga hem maken op het kleine kartonnetje (op mijn draaiplateau) en dan vervolgens plaatsen op het grotere karton.

@ Tom Poes: bakpapier...het is allemaal zo simpel! Je moet er alleen even opkomen.   :+

Het wordt ook nog mijn eerste vierkante taart, dus wens me maar succes. Ik zal het nodig hebben.  *mompelt: beginnen bij de hoeken, beginnen bij de hoeken*   :D

~ Never waste a good crisis... ~