1 Laatst bewerkt door selma (21-10-2010 22:13)

Onderwerp: botercreme...

Beste Mensen

Ik heb binnenkort een bestelling,

Mijn klant lust geen botercreme, maar wilt slagroom..

Hoe hebben jullie ervaring met een laag slagroom en andere vlaaivulling?
Zakt slagroom niet in tussende taart?
Hoe maken jullie slagroom klaar?

Ik maskeer mijn taarten altijd met botercreme.omdat ze het niet wilt , met wat kan ik dan maskeren?

Alvast Bedankt

Selma

2

Re: botercreme...

hallo selma

als je klopfix door de slagroom doet wordt die wat steviger en dan kun je het prima gebruiken om te vullen.
ook kun je met de slagroom maskeren maar je kan ook 1 op 1 boter met banketbakkersuiker en een beetje citroen aroma is erg vervrissend.

groetjes

Neem ook is een kijkje op mijn Facebook en liken natuurlijk https://www.facebook.com/SvenniesTaartenhuys?ref=hl

3

Door het vocht wordt het (sterk) afgeraden met slagroom te maskeren (ik neem aan dat dit afsmeren is?)..... vocht is niet goed voor je fondant/marsepein, kan ervan gaan 'smelten'.......

pff, dat beetje botercreme dat je erover smeert. kan je het geen smaakje geven? met patidess is echt heel lekker. soms stoot de term botercreme mensen ook af. boter? bah lust ik niet hoor, of nee daar word je dik van doe maar slagroom  :rolleyes: 
ik hoor ook wel dat mensen afmeren met witte chocopasta of een laagje verwarmde en gezeefde abrikozenjam.

ik zou dunne laagjes vullen, een dijkje spuiten kan nu natuurlijk niet.
vlaaivulling heb ik zelf wel eens in een taart gedaan door een laag biscuit uit te hollen zodat je alleen de buitenste rand over hebt, dit was dan het "dijkje" zeg maar. de vlaaivulling deed ik dan binnenin.
pff lastig uit te leggen zo met tekst...

succes!

liefs marieke

5

heeeell erg bedankt dames