1

Onderwerp: te weinig fondant?

Ik maakte vandaag een taart van 25 cm rond...  zie taartenparade 19:28uur ik ging deze bekleden met fondant ( kant-en-klare van funcakes) en tot mijn verbazing rolde ik deze zo soepel uit dat ik met 175 gram fondant mijn hele taart bedekte. komt het daardoor dat mijn botercreme er een beetje bobbelig zichtbaar onder is ipv superstrak? ik vind wel een dunne laag fondant smakelijker dan zo'n dikke hap...

voortaan wensen met een Taartje i.p.v. een kaartje... door wensTaart

2 Laatst bewerkt door e.b.m. (21-10-2010 21:36)

Re: te weinig fondant?

Ja, dat zal de reden zijn. 175 Gram is danook wel erg weinig voor 25 cm rond. Helaas is het inderdaad hoe dikker je fondant, hoe strakker. Maar ik probeer het ook altijd niet te dik te doen, hoor. Zo'n dikke hap is anders veel te machtig en zeker niet lekker.

P.S. Net even je taartje bekeken, maar die ziet er zo op de foto evengoed strak uit, hoor. Leuke, vrolijke taart ook, trouwens.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

3

Het bespaart wel een hoop geld! Ik moet zeggen dat ik sinds ik de botercrème op smaak breng met Saroma ik een dikkere laag fondant beter te eten vind. En ja, het wordt nou eenmaal strakker met een dikkere laag. Ik gebruik voor een taart van 25 cm 500 gram... Daar snijd ik natuurlijk wel wat vanaf bij het bekleden, maar ik kom echt nooit op 175 gram.

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?

ik vind 175gram voor een 25cm wel erg knap :Y  :thumb:

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

tipsytaartje schreef:

:think: Ik zou haast zeggen; misschien een rekenfoutje? Niet om vervelend te doen, maar 175 gram; dat zou bijna doorschijnend worden, of ben ik nou niet wijs? :think:

( en je taartje ziet er top uit, vandaar dat ik het me haast niet voor kan stellen... :-) )

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

6

tipsytaartje schreef:

ik had van een pakje van 250 gram na het bekleden nog een balletje van 75 gram over; hij was echt zo dun uit te rollen en  bleef ook helemaal heel....ik was ook verbaasd, vandaar dat ik ging wegen.

voortaan wensen met een Taartje i.p.v. een kaartje... door wensTaart