1

Onderwerp: bisquit gevuld en afgesmeerd bewaren in vriezer?

Kan ik een bisquit vullen en afsmeren en dan in de vriezer bewaren?
Ik moet namelijk best wat taarten maken de komende maand en vrees dat ik een beetje in tijdsnood kom dus ben ik een beetje aan het denken hoe ik vooruit kan werken.
Omdat het bakken, vullen en afsmeren toch ook wel veel tijd vraagt zou ik dit graag op voorhand doen en dan invriezen.
Dan kan ik ze gewoon op de dag dat ik wil bekleden hem uit de vriezer halen en dan bekleden en decoreren.
Is dat mogelijk?

2

Re: bisquit gevuld en afgesmeerd bewaren in vriezer?

Ja hoor. Gaat prima!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Jups vorige week nog gedaan :-). In een doos en die weer in een plastic zak in de vriezer zetten.

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

4

Moet hij dan wel geheel ontdooit zijn voor je gaat bekleden of kun je dan bekleden en weer terugzetten?

Groetjes Marlies

5

ik heb dat pas gedaan en omdat het een taartje voor ons zelf was direct bekleed uit de vriezer, maar bij het ontdooien erna werd de marspein toch vochtig. dus voor klanten zou ik het zelf niet doen omdat misschien toch je marsepein kan smelten vanwege het vocht

N-Joy Cakes

6

Ik zou hem eerst helemaal laten ontdooien voordat je hem gaat bekleden.

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

7

ik zat mee te lezen zit namelijk met ongeveer het zelfde probleem, ik moet en bruidstaart maken en koud buffet voor dezelfde bruiloft en moet ook de hele dag aanwezig zijn.
dus moet alles zoveel mogelijk voorbereiden.
maar als ik taart vul en afsmeer en dan invries moet hij dan eerst helemaal ontdooien voor ik hem kan bekleden?
ik ga hem bekleden met fondant.

8

ik zat mee te lezen zit namelijk met ongeveer het zelfde probleem, ik moet en bruidstaart maken en koud buffet voor dezelfde bruiloft en moet ook de hele dag aanwezig zijn.
dus moet alles zoveel mogelijk voorbereiden.
maar als ik taart vul en afsmeer en dan invries moet hij dan eerst helemaal ontdooien voor ik hem kan bekleden?
ik ga hem bekleden met fondant.

9

Ten eerste: overleg met de klant.
Ik zou er persoonlijk niet blij van worden als mijn bruidstaart zonder overleg ingevroren blijkt geweest te zijn.

Verder kun je gewoon gedecoreerd invriezen in een doos met zak eromheen.
Zonder zak in doos laten ontdooien, 24 uur in de koelkast.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

10

Kan wel...invriezen, maar dan wel eerst ontdooien ivm het vocht wat niet meer goed weg kan tijdens het ontdooien.

Maar ik denk dat ik toch de taart zou bekleden, dan invriezen en dan ontdooien zoals anouckjewel ook al zegt.

11

bedankt voor jullie antwoorden. Ik ben zelf ook niet zo voor het invriezen, maar mijn vriendin kwam hiermee(de bruid) om mijn te ontlasten. Ik blijf zelf liever een nachtje op als een taart uit de vriezer ik vind het zo eng en zeker dat er een heleboel mensen zijn die weten dat ik hem gemaakt heb dus zeker geen reclame als het niet goed gaat. :Y  :nooo maar ik ga nog even lekker verder twijvelen we hebben nog 2,5 maand.