1

Onderwerp: na bekleden wordt mijn marsepein nat?!

Hi,
Ik gebruik marsepein van funcakes om een taart te bekleden. Een dunne laag botercreme en plakken maar... Ook figuurtjes van marsepein etc. Ik laat de taart vervolgens buiten de koelkast staan, omdat dat het nat worden zou verergeren.
Maar tot nu toe heb ik altijd dat een dag laten het marsepein helemaal nat/glimmend wordt en gaat uitzakken.

Wat is nou de gouden tip om dit te voorkomen?? Toch wel in de koelkast, minder botercreme??

2

Re: na bekleden wordt mijn marsepein nat?!

Welke botercreme gebruik je?

Lijkt erop dat je hem aanlengt met water/melk en dat daardoor je marsepein aan het smelten gaat.
Botercreme om af te smeren gaat eigelijk altijd goed 1 op1 (dus 250 gram roomboter mengen met 250 gram poedersuiker)

3

Het is nu ook behoorlijk vochtig weer dus het kan ook uit de lucht komen. Bij mij wordt marsepein ook altijd nat/glimmend. Ik doe er zelf een lozittende plastic zak omheen in de hoop dat dat wat tegenhoudt.

Inmiddels gebruik ik fondant. (notenallergie) en dat blijft veel droger.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

ws afgesmeerd met botercreme van de mix.... hier gaat je marsepein/fondant van smelten..
beter om meringue creme te gebruiken of 1:1 creme of crusting creme.

ik zet mijn taarten met marsepein of fondant altijd ind e koeling (standje 1) en nooit geen last van natte taarten hoor...

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com