1 Laatst bewerkt door wensTaart (19-10-2010 08:52)

Onderwerp: De 'kogel' is door de .....POMPOEN

Superblij ben ik met mijn nieuwe bol/bal bakvorm die ik vorige week in jullie' webshop kocht. *D  Ik heb de tijd en beschrijving van de vorm met die van de biscuitmix gecombineerd en dat ging in 1 keer goed! ;) Hieronder het resultaat: mijn eerste pompoen. Ik had hem in 30 min af. (wel een beetje te zien aan de onderrand). Mijn man wilde hem graag mee voor op zijn werk. :9  Mijn kids dachten dat het een pompoen was op het aanrecht vanochtend! :lol: Ben benieuwd als ik er zo'n spin van ga maken als op de achtergrondfoto!? :x
Ik heb een soort van how-to gemaakt:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EN7Q8AQJ-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KRAUODC7-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FGABA7BD-D.jpg

voortaan wensen met een Taartje i.p.v. een kaartje... door wensTaart

2

Re: De 'kogel' is door de .....POMPOEN

jee, wat een mooie, 't is idd net een echte pompoen !!  :thumb:

3

Geweldig, zeg, hij is sprekend!

4

Geweldig!

Groetjes Maji

5

leuk hoor  :thumb:

6

Mooi!

7

wauw!

8

Gaaf!

9

Is dat die spherical mould van Silverwood? Ziet er wel naar uit...... (welke maat? Ik gok op 15cm?)..... leuke taart!  :thumb:

10

Hij lijkt met echt!

11

leuk!

12

Net echt!!

13

Super!!

14

Oooh, die ziet er mooi uit! Net echt!

Dat is toch een TAART waard!

15

annick67 schreef:

Is dat die spherical mould van Silverwood? Ziet er wel naar uit...... (welke maat? Ik gok op 15cm?)..... leuke taart!  :thumb:

bedankt voor je compliment!
inderdaad,die is het; echt een superding! ik vond het spannend of'tie gaar zou zijn, maar ook dat lukte....

16

Ik heb m in mijn verlanglijstje staan! Ik hoop dat het de 15cm was, lijkt me ideaal voor dit soort taarten!  :D

17

Zo die is onwijs mooi gelukt zeg!

-------------------------
Groetjes Chantal

wat een leuke taart, inderdaad net echt :thumb:

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

19

Tot zover bedankt voor jullie lieve complimenten... Mijn man vertelde dat zijn collega's dezelfde mening deelden als jullie....en hij was heerlijk...ook mooi meegenomen! :)

veel bakplezier weer, groetjes,wensTaart-je

20

Leuk!! Mooie bakvorm ook.

Groetjes Marlies

21

ik twijfel al een tijdje of ik deze zal kopen, maar als ik dit zo zie ben ik al bijna over de streep. vraagje, heb je biscuit ook nog gevuld, ik ben namelijk benieuwd of ie dan nog wel rond is?

'Could Everything In Life Be So Jillicious'
www.jilliciousgoods.nl, alle ingredienten in huis om van elke gelegenheid een "Jillicious Good" feestje te maken.

22

Mooi zeg!

23

UmFuFu schreef:

ik twijfel al een tijdje of ik deze zal kopen, maar als ik dit zo zie ben ik al bijna over de streep. vraagje, heb je biscuit ook nog gevuld, ik ben namelijk benieuwd of ie dan nog wel rond is?

ik had deze keer geen tijd om hem te vullen, want hij moest in een half uurtje klaar/af zijn; mijn café-noir-bavaroise stond eigenlijk al wel klaar, maar het afkoelen duurde iets te lang om hem open te durven snijden. wel afgesmeerd met mokka botercreme;dat bobbelde een beetje maar gaf eigenlijk alleen maar een echter effect door de marsepein heen. ik heb ook echt geen spijt van deze aanschaf 15 cm is niet heel groot en werd ook goed in een keer gaar. bij 20 cm is dat spannender denk ik.

groetjes, wensTaart-je

oohhh die is echt heel erg mooi geworden..... :Y

Life Is Not Measured By The Breath We Take But By The Moments That Take Our Breath Away!!
voor de leukste workshops en cursussen in Haarlem www.deleukstetaartenshop.nl/haarlem

25

ik wil deze ook graag aanschaffen en vraag me af of er iemand is die ervaring heeft of een voorbeeld van een gevulde?

en heb je alleen oranje kleurstof gebruikt? voor mijn gevoel is deze bij mij veel feller....

N-Joy Cakes