1

Onderwerp: De ene bloem is de andere niet...

Ingrediënt bloem bedoel ik dan.

Ik heb er al wat over gevonden, en inmiddels ben ik zover dat ik weet dat dus niet elke soort bloem geschikt is om mee te bakken ( en dat had ik ook al gemerkt aan mijn "uitprobeersels"die ik dan stap voor stap volgde volgens het recept maar die toch finaal mislukten...).

Maar wat ik zelf erg duidelijk zou vinden als jullie het merk bloem en evt. de winkel waarin jullie het kopen hieronder zouden willen vermelden. Het zou mij in ieder geval erg helpen, want qua bloem weet ik nu op dit moment niet welke ik het beste kan kopen ( en ik wil eigenlijk geen misbaksels meer ).

Alvast bedankt, Angelique

2

Re: De ene bloem is de andere niet...

Ik heb euroshopper tarwebloem van de appie
Werkt prima

3 Laatst bewerkt door Dot (17-10-2010 18:07)

er is hier al eens een heel topic over geweest... (heb even gezocht, maar kan het zo snel niet weer vinden.)
maar patentbloem, tarwebloem, bloem, meel dat is eigenlijk allemaal hetzelfde, alleen is de een wat fijner dan de ander.

Groetjes, Dorothea.

4 Laatst bewerkt door etmc (18-10-2010 09:46)

wat dot zegt, bloem is bloem, meel is wat anders, zeeuwse bloem bakt anders dan patent, meer variatie is er meestal niet in de supermarkt

en even een wijziging, dit is een stukje uit het warenbesluit:

Artikel 1

*

1. In dit besluit wordt verstaan onder:
          o

a. meel: de grotendeels poedervormige waar, verkregen door verkleinen of pletten van de vruchten van graan of de zaden van boekweit, waaraan kiemen en delen van de schil geheel of gedeeltelijk kunnen zijn onttrokken, en waarvan, voor zover het gerst, haver, rijst, wilde rijst of boekweit betreft, de doppen verwijderd zijn;
          o

b. bloem: meel, waarin kiemen en delen van de schil niet met het blote oog waarneembaar zijn;

http://wetten.overheid.nl/BWBR0009669/g … 18-10-2010

ik heb op school geleerd dat bloem zonder schil is en meel met dus nee, meel en bloem is niet hetzelfde. (dit stond doorgelinkt op de wiki)

5

Ik bak bijna altijd en alleen maar de de goedkoopste van superdeboer, euroshopper van ah of patent bloem bij de LIDL.  ze werken allemaal even goed. 
Ik denk dat het eerder aan iets anders ligt als je een misbaksel krijg bijv je eieren