1

Onderwerp: mooie taart willen maken maar nog niet voldoende materialen

Ik zie steeds van die mooie taarten voorbij komen en dan denk ik "oh dat wil ik ook graag kunnen maken" maar als je dan ziet welke materialen er voor nodig zijn is dat zo jammer want als je net begint heb je vaak maar een enkele uitsteker en nog bijna geen goede materialen.
Nu voorlopig dus maar even genoegen hiermee nemen en me storten op het leren bekleden van de taart.
Goede basis is immers het halve werk.

Maar oh wat jammer dat al die mooie creaties nog zo ver weg en onbereikbaar zijn!

Hoe lossen jullie dit op?
Het is een leuke hobby maar ook een dure........
Het liefst koop ik die hele hebshop leeg :lol:

Kom je een keer een kijkje nemen op mijn website:
www.taartenvanstefanie.webklik.nl of www.mijnalbum.nl/Album=YFZPPB68

Re: mooie taart willen maken maar nog niet voldoende materialen

Tsja...das lastig....
Toch kun je ook veel met dingen die je al in huis hebt hoor!
Ik dacht bv ook dat ik perse een uitsteker nodig had om een pump te maken, maar toen ging ik zoeken op internet en wat blijkt...je hebt die uitsteker helemaal niet nodig!
Zo is het ook met bepaalde bloemen en sierrandjes..

3

Tja die gevoelens van willen heben, hebben en hebben kennen we helaas allemaal.

Gelukkig ben ik al jaren bezig en heb ik inmiddels ook al aardig wat (maar nog steeds niet genoeg denk ik wel eens ;) ).
Maar mijn ervaring is dat als je alles wat je ziet ook gelijk koopt dan ligt er straks een hele hoop ongebruikt in je kast :o . Ik heb toch echt nog een paar dingen die ik o zo graag wilde, maar nog steeds niet gebruikt heb. Dus tegenwoordig moet ik echt eerst een taart weten voor ik het koop O-) .

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Je moest eens weten hoe lang mijn verlanglijstje op deleukstetaartenshop inmiddels is... Ik maak niet zo heel vaak taarten, zo'n 10 per jaar. Voor elke taart heb ik met mezelf afgesproken dat ik €50 mag uitgeven, inclusief ingrediënten. Zo groeit mijn verzameling taartspullen gestaag en weet ik zeker dat ik gebruik wat ik koop. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik de laatste keer een patchwork cutter gekocht heb in de uitverkoop, ik zou niet weten wanneer ik die ga gebruiken :s

Door te boetseren kun je van weinig veel maken, door zelf je marsepein/fondant te kleuren hoef je maar 1x kleurstof te kopen en kun je daarna een hele tijd ongekleurd (=goedkoper) marsepein/fondant kopen. En het maakt niet uit hoeveel mooie uitstekers je hebt, uiteindelijk ben jij het die de taart maakt. Gebruik je fantasie!

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?

5 Laatst bewerkt door Lilar (14-10-2010 23:34)

Ik ben ook van het knoeien met alles wat voor handen is. Er is hier ook een mooie toppic over, maar kan hem zo gauw niet vinden. Zoek morgen even verder (nu toch best wel bedtijd).
Daarnaast verkoop ik heel af en toe een taartje en dat rond ik dan af op € 5,- en hier koop ik dan een uitsteker bij.
Tuurlijk zijn de plunger cutters makkelijk, maar een koekjes uitsteker geeft dezelfde vorm en zijn stukken goedkoper.
Verder doet youtube het heel goed en gewoon vormen uitprinten en uitsnijden.

:o Toch maar verder gezocht....
Kijk hier maar eens voor creatieve ideeen http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=7792

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

6

Bedankt voor jullie reacties en tips.
Ik zie dat ik creatiever moet gaan kijken naar voorwerpen in huis!

Ik heb het lege eierdoosje al weggezet voordat het weggegooid zou worden. Hierin kan ik mooi mijn bloemen in een vorm laten drogen.

Verder ga ik eens rond struinen door het huis.
Voorlopig bak ik alleen nog maar voor onszelf of als cadeautje dus nog geen opdrachten waar ik het bedrag kan afronden om het potje te spekken!!
Maar ik hou de tip in mijn achterhoofd.

Zodra ik weer een taart ga maken doe ik dus eerst een rondje door het huis!

Groetjes
Stefanie

Kom je een keer een kijkje nemen op mijn website:
www.taartenvanstefanie.webklik.nl of www.mijnalbum.nl/Album=YFZPPB68

Ik heb het eerste jaar alleen maar zitten mutsen met wat ik in huis had hoor, gaat prima.
Ik had alleen wat kleine stekertjes, gewoon de messen uit de la, een scherp mesje, een liniaal en een houten rollertje met wat tools.

Met een beetje creativiteit kom je dan een heel eind :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

8

Ja op een gegeven moment merk je dat je overal wat in ziet  :lol:  kinder-speelgoed, dopjes, bakjes.... alles !!
Ik kijk altijd en overal of ik het kan gebruiken, zelfs mijn vriend komt af en toe met dingen aan en vraagt dat, is het wat voor je taarten ???

9

Iemand  van het forum hier ( sorry weet echt niet meer wie..) heeft een taart gemaakt voor de KEK mama. Hierbij mochten geen uitstekers gebruikt worden, en de taart is necht superleuk met strepen,stippen en een strik ( gemaakt van een glasafdruk zeg maar)

10

het hoeft ook allemaal niet perse duur te zijn en uit een taarten shop te komen he  ;)

Ik koop ook via de shop, maar heb inmiddels ook een aardige verzameling gemaakt met spulletjes van de Xenos,Action, Hema,V&D en AH.
Die hebben zo tijd tot tijd echt leuke dingentjes.
Xenos heb ik laatst op de hobby afdeling een soort van stempelroller gekocht. Eigenlijk bedoelt voor scrapbooking, maar als je er mee over marsepein gaat, krijgt je een mooie afdruk  :)
Uit speelgoedwinkels heb ik mijn "modelleer" dingentjes vandaan.
gewoon even kijken bij de klei spullen  :D

Zo is er eigenlijk overal wel wat leuks en goedkoop te vinden.  :)

11

Er zijn ook her en der op het forum topics over huis-tuin-en-keukenspullen die je kunt gebruiken voor het taartdecoreren.

Als je een beetje kunt boetseren kom je ook al een eind denk ik, met wellicht voorbeelden of how-to's van internet erbij.

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

12

Je komt een heel eind, maar ik ben wel blij dat ik steeds meer spulletjes verzamel. En dan gaat het me niet eens om de uitstekers, maar om de andere tools. Ik kan niet wachten tot ik over 2 weken een sugancraft gun kan bestellen. Zonder uitstekers kom je een heel eind, als je de goede gereedschappen maar hebt. En die zijn vaak nog veel duurder...

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?

13

Enne verjaardag en sinterklaas zijn helegoede momenten om zelf iets uit te kiezen. En voor meerdere dames zal moederdag ook wel zo'n dag zijn.....  :Y

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!