1

Onderwerp: HELP!!! fondant wordt plakkerig/nat......

Oh oh wat is dit nou???.

Ik ben een taart aan het maken bekleed met fondant (kl*tespul...) en nu haal ik m`n taart uit de koelkast om hem verder te versieren en nou wordt het fondant nattig en plakkerig.....
Hoe zou dat gaan als de klant hem bijvoorbeeld een half uurtje in de auto mee naar huis neemt?

Re: HELP!!! fondant wordt plakkerig/nat......

op welke stand staat je koelkast? en is het warm in je huis/keuken?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

De temperatuur tussen de koelkast en je keuken is waarschijnlijk een te groot verschil waardoor de taart gaat condenseren.

Het enige wat je kan doen is wachten tot ie weer droog wordt... Maar dat kan wel even duren..

Neem je ook een kijkje op mijn facebook pagina? Cake Dutchess

4

Tijden het versieren staat de taart inderdaad vanuit de koelkast op het aanrecht, omdat ik het koud heb staat de verwarming lekker te burnen!. Ik werk zeer weinig met fondant en was eigelijk bang dat m`n taart in zou storten, dus hij staat weer in de koelkast.

5

ik zet mijn taart eigenlijk nooit bekleed terug in de koelkast. Ik werk hem meteen af en werk dus alleen met buiten de koelkast vulling. Daarna op een koelelement dan zweet hij nooit

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

6

ivm met de vulling en met de bc zet ik de taart (altijd bekleed met marsepein) eigelijk altijd in de koelkast.