1

Onderwerp: cupcakes gevuld of niet persé?

Hallo aan alle CC-maaksters :) ,
ik wil ook cc gaan maken, worden die doorgaans ook gevuld of alleen bekleed? Ik gebruik botercreme om mijn taarten af te smeren, maar zo'n hele klodder bovenop een cc...is dat smakelijk?
(gezien in KEK MAMA NOV. als kindertraktatie) die creme is toch veel vaster en vetter dan bijv. een slagroomtoef. die kan soms ook zo binnenvallen... help me met jullie ervaringen aub?

voortaan wensen met een Taartje i.p.v. een kaartje... door wensTaart

2

Re: cupcakes gevuld of niet persé?

Botercrème is inderdaad veel steviger dan slagroom. Ik vind de merengue botercrème best wel lekker, maar dit is eerder een persoonlijke smaak. Je kan ze ook met andere dingen vullen of afsmeren (kijk maar eens tussen de receptjes op het forum). Of je vult is ook een persoonlijke smaak. Ik doe het meestal wel omdat het, het cc minder droog maakt.

Ik heb je ook even gemeld, want je staat in de verkeerde rubriek ;)

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

3

deze rubriek is toch voor de CC? :s

4 Laatst bewerkt door ThijsYmke (14-10-2010 13:17)

wensTaart schreef:

deze rubriek is toch voor de CC? :s

Dat is ie ook, maar dan om je cc te showen!! ;) Jouw vraag hoort meer thuis in de rubriek vullen...
Ik vul mijn cc altijd met een beetje jam in het midden... Met een appelboor een beetje cake eruit halen, beetje jam erin en beetje cake er (eventueel) weer terug in doen om het geheel mooi straks te houden aan de bovenkant. Dan decoreer ik ze nog met een rondje fondant.

in mijn dromen maak ik de mooiste taarten...
Ook voor printjes op icing en frosty!

5

Ik maak voornamelijk cc's voor kinderen en die vul ik niet. Fondant erop en smullen maar! Mijn ervaring is dat de meeste kinderen liever geen vulling hebben.

6

Als je niet weet waar je onderwerp hoort, kan je altijd de sticky's van de rubrieken lezen! Daar staat precies in wat er hoort en niet hoort :)

x Liefs van Lien x

7

ik zal voortaan iets minder impulsief beginnen te 'pennen' en beter opletten; SORRY! :s

8

Hihi, al dat enthousiasme he :) ik ken het hoor!

x Liefs van Lien x

Liens schreef:

Als je niet weet waar je onderwerp hoort, kan je altijd de sticky's van de rubrieken lezen! Daar staat precies in wat er hoort en niet hoort :)

:Y  :thumb:

[move]---> bakken&vullen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

10

Ik maak niet zoveel cc's (jammer genoeg). Maar toevallig van de week wel  :) . Ik had bc van mix, daar speculaaskruiden doorheen gedaan. Hier heb ik de cc's mee gevuld. Niet met een appelboor maar met een groter rondje van de cirkeluitsteekset. Heb je dus ook meer vulling  ;) . Iedereen vond ze erg lekker! Ik had nog bc en cakejes over en heb een toef op die cakejes gespoten. Ik had dit nog niet eerder gedaan maar ga het zeker vaker doen  :9 . Ik zat alleen wel een beetje met de bovenkant. Ik was bang dat de marsepein ging smelten door de bc (van mix). Maar nu lees ik dat ThijsYmke een gedeelte terugstopt. Goei tip! Ga ik proberen.