1

Onderwerp: streep/lijn/band op taart maken.........hoe??

Ik zie vaak gewelidge taarten met op het midden van de taart een band/lint/streep.
Maar hoe krijg je die nu zo mooi en recht mogelijk??

Als ik een poging doe dan is het net een golvende band  :s
Wordt het fondant eerst ergens ingerold zodat je hem makkelijker er tegenaan kan maken voordat het helemaal uit gaat zakken??

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

2

Re: streep/lijn/band op taart maken.........hoe??

Bij ellen heb je een ding/tool om de taart te markeren waar t lint moet komen... maar ik heb effe geen tijd om te zoeken.. zoonlief moet na school.. kom er op terug  :+

3

Ik rol de band op met huishoudfolie. Maar niet te dun want dan gaat deze uitrekken. Ik ben nog maar een beginner maar zou het anders ook niet weten  :s

4

Gevonden, de kitbox side scribing tool
ellenscreativecakes.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/resized/KitBox_Side_Schr_4bc428be04c14_90x90.jpg

Dan heb je iig al een richtlijn zodat t lint recht komt op de taart.. ik rol zelf het lint uit, laat het ietsjes drogen (werk met mmf dus dat lubbert nogal snel uit) dan rol ik het lint op met huishoudfolie ertussen en dan op de taart afrollen..

Hoop dat je er iets aan hebt!

5

Een papiertje op maat werkt ook, tegen je taart aan houden en dan het lijntje trekken. Daar gaat het randje op/langs/over.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

ik ben grote fan van die tool van kitbox!! Gebruik hem altijd voor die lijntje halverwege een taart!
Bien verkoopt hem trouwens ook :Y staat niet op de site,m maar ze verkoopt hem wel

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

7

Ik gebruik ook de tool! En de reep insmeren met crisco en oprollen en langs de taart uitrollen.

Groet, Jolanda